Ikke lenge igjen nå!

Jeg bor på Jessheim, og her har vi kun ei jordmor fordelt på hele Ullensaker kommune. Og her er det mange gravide! Så det er sikkert derfor man ikke får oftere enn annenhver uke den siste mnd :(
 
Går også hver 14dg. Har det kanskje med hvordan formen er? Blodtrykk osv. Visst ingenting har vært galt i svangerskapet, så trenger en ike gå hver uke? Veldig merkelig med forskjellig praksis ja..
 
Kan hende det ja.. Jeg har hatt et utrolig fint svangerskap uten plager, så har i grunn ikke behov å gå oftere enn annenhver uke nå mot slutten. Men man vet jo aldri mtp svangerskapsforgiftning. Men da burde man vel kanskje merke sterke symptomer?
 
Tenkte også at det kunne ha noe å si om man var mye plaget eller liknende, men jeg har ikke vært plaget med noe som helst så langt, men får likevel veldig tett oppfølging. Nå mot slutten synes jeg det er betryggende i forhold til svangerskapsforgiftning og alt som kan komme så brått på.
 
I dag har jeg vært på min aller siste jordmorkontroll:) Har termin 5mars og skulle egentlig vært hos jordmor 6mars om han ikke har meldt sin ankomst før det, men har heller fått time på riksen til full undersøkelse og evt stripping på termindagen. Kjente at det var litt rart at det var siste gang. At nå er det like før det skjer... Jeg veksler mellom å være over klar og panikkslagen..hehe.
 
I dag har jeg vært på min aller siste jordmorkontroll:) Har termin 5mars og skulle egentlig vært hos jordmor 6mars om han ikke har meldt sin ankomst før det, men har heller fått time på riksen til full undersøkelse og evt stripping på termindagen. Kjente at det var litt rart at det var siste gang. At nå er det like før det skjer... Jeg veksler mellom å være over klar og panikkslagen..hehe.


Så spennende!! :)
Håper at jeg skal på min siste idag, håper håper :D
 
Så spennende!! :)
Håper at jeg skal på min siste idag, håper håper :D

Kjempe spennende..!! Jeg håper jeg var på min siste på onsdag, fikk ny time da, 26.mars. men det er dagen etter termindato, håper virkelig ikke jen får brukt den timen :p
 
Kjempe spennende..!! Jeg håper jeg var på min siste på onsdag, fikk ny time da, 26.mars. men det er dagen etter termindato, håper virkelig ikke jen får brukt den timen :p

Må du vente så lenge imellom hver time? :O
Her er det slik at fra uke 36/36 er vi til JM en gang i uken :)
 
Må du vente så lenge imellom hver time? :O
Her er det slik at fra uke 36/36 er vi til JM en gang i uken :)

Åh? Ja altså jeg har en legetime 12.mars, går annenhver gang. Men ja normal praksis her er annenhver uke i slutten. :)
 
Disse kontrollene er forskjellig i forhold til om man er førstegangs eller flergangs. Blir bare mindre for hver gang man er gravid. Jeg har bare hatt hver andre uke de siste ukene. Men det kan jo også være forskjellig fra sted til sted i dette landet. Og nå skal jeg ikke flere ganger. Siste var idag. Vente, vente og atter vente...
 
Jeg er fleregangs å går hver uke :)
Men idag så det så bra ut at jeg fikk ikke ny time :D
 
Jeg er fleregangs å går hver uke :)
Men idag så det så bra ut at jeg fikk ikke ny time :D

Da er det vel heller forskjellig ut fra hvor og hvem man går til da. Og kanskje hvordan de forrige svangerskapene har vært kanskje?
 
Jeg har tre uker igjen, og hadde ikke vært hos jordmor på fem uker da jeg var der i dag, men fra nå av skal jeg hver uke. Det er betryggende og godt. :)
 
Jeg har vært på 4 kontroller totalt og er uke 37+3 nå. Skal ikke før om 3 uker igjen. Det er annenhver uke som er praksis siste mnd, men ser ikke helt vitsen når alt er ok, man gjør jo ikke all verden på disse kontrollene. så da tar jeg likegodt på termin så hun kan henvise meg til overtidskontroll den dagen.
 
Men det er jo den siste tiden de fleste får svangerskapsforgiftning, så jeg syns det er helt supert å få sjekket urin og blodtrykk en gang i uken :)
 
3 små dager til termin for min del og det merkes at det ikke er lenge til. Må innse at jeg ikke tåler gjøre så mange sprell nå:) Blir helt ødelagt psykisk og fysisk om jeg ikke får nok hvile. Men lett å glemme og har atter en gang overdrevet og vært på venninnetreff, cafebesøk og valset altfor lenge rundt på kjøpesenter i dag..hehe..er så hyggelig når det står på, men straffer seg etterpå - føler meg syk nå. Så har bestemt meg for at tiden fremover er det kun hviling som gjelder, så får jeg heller bare leve med rastløsheten:)
 
Back
Topp