Ikke lenge igjen nå!

Elisabeht

Andre møte med forumet
Føler selv at det begynner å nærme seg nå og jeg har termin i slutten av mars. Flere av dere har bare en mnd. igjen :) Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt for tidlig fødsel? Ser noen av de jeg har rundt meg hvor de oppfører seg som om de nærmest forventer at barnet var født i går. Vil vi ikke heller ha et frisk og ferdigutviklet barn, enn en for tidlig fødsel fordi den kommende mamma er lei av å vente? Det er jo like tungt og slitsomt for oss alle, og jeg kjenner selv at jeg har begynt å vente, men synes likevel at det er litt godt å ha denne måneden på meg til å forberede meg og ordne i huset :) :)
 
Den siste mnd syns eg sist va både lang og tund, men samtidig koselig! Syns det e viktig å prøve å nyte magen - savne den når den er borte! Det værste var da babyen ikke kom til termin og det kom meldinger hver dag om når babyen hadde tenkt å komme!?! Riiimelig frustrerende! Hehe.
 
For min del kan hun godt komme nå, alt er klart. Så jeg har ikke stort å bruke dagene på, annet enn å vaske huset, klær og lage mat. Har gledet meg så mye at ting bare kom fort på plass :)
 
Ikke missforstå meg, jeg hadde gledelig tatt imot lille nurket nå jeg også :) Hun er mer enn velkommen! Ja, jeg er enig med deg i å prøve å nyte både magen og den siste tiden som er igjen :) Hører mange av mine venninner med barn sier at de savner å være gravid når de ser meg, at de savner magen :) Akkurat nå kan ikke jeg se for meg at jeg blir å savne den, men skjønner hva de mener når de forteller hvor fort tiden går etter at gullet er født :)
 
Tror ikke det er like tungt for alle jeg..! Alle sv.skap er forskjellige. Forrige gang var tungt, denne gang er det helt forferdelig! Sliter med ekstreme nedpress, så jeg kan ikke eingang reise meg uten at det føles som han er på vei ut.. Må tisse hvert 10min, og det er bare dråper som kommer. Opplever skjærende og plutselige smerter i ryggen hele tiden, for ikke å snakke om de 20 sterke kynnerne og halsbrannen jeg har hele dagen. Våkner flere ganger om nettene, klarer ikke snu meg lenger.. Jo, jeg vil veldig gjerne at han skal være frisk og ferdig, men han har fått klarsignal til å komme om 2 uker. Jeg er utslitt og deprimert, og jeg kan ikke skjønne at kroppen skal klare å holde igjen til termin, så ubrukelig og vond den er.. Men den gjør d sikkert!! Gud hjelpe meg!!
 
Det viktigste er selvfølgelig å få en frisk og ferdig baby , det er helt klart :) her har jeg litt over fem uker igjen og vil selvfølgelig at han skal kose seg inni magen noen uker til :) men skal innrømme at jeg har ett håp om at han kan komme litt før termin da . Mye på grunn av at jeg ved ultralyd i uke 30 fikk vite at han da var 25 prosent større en vanlig så er litt redd at an skal være veldig stor hvis jeg går over . Første mann var ca 4 kilo og kom akkurat på termin kanskje lillebror kan dukke opp noen dager før termin ...
 
Nå har jeg pina meg blitt lurt fler ganger de siste tre dagene, hatt skikkelige "menssmerter" som ikke har kommet regelmessig, men det har vært shitvondt, utrolig mye nedpress. Og da har jeg tenkt at nå skjer det, nå blir jeg mamma. Men den gang ei, nå har det liksom plutselig gitt seg...Så i morgen skal jeg gå meg en lang jævla tur, sprette litt på en yogaball, spise kanel, ha masse sex ( haha, den siste der er så lite sannsynlig at det er latterlig) Kommer hun ikke da, så får jeg ta til takke med å vente 4 uker til :/
 
Nå har jeg pina meg blitt lurt fler ganger de siste tre dagene, hatt skikkelige "menssmerter" som ikke har kommet regelmessig, men det har vært shitvondt, utrolig mye nedpress. Og da har jeg tenkt at nå skjer det, nå blir jeg mamma. Men den gang ei, nå har det liksom plutselig gitt seg...Så i morgen skal jeg gå meg en lang jævla tur, sprette litt på en yogaball, spise kanel, ha masse sex ( haha, den siste der er så lite sannsynlig at det er latterlig) Kommer hun ikke da, så får jeg ta til takke med å vente 4 uker til :/

Du modnes nok bare, og det beste er nok å la kroppen modnes :)
Jeg har også masse mensensmerter, særlig på kveldene. Må bare legge meg til slutt :p
Jeg prøvde masse kjerringråd sist, men ble bare enda verre. Fikk masse kynnere, vondt og masrier, så det gjør jeg ikke igjen!!
Det var ikke før broren min sa at nå MÅ du slappe av at fødselen endelig startet! :)

Jeg har ikke termin før 9.mars, så er vell ikke noe vits å stresse :p
 
Du modnes nok bare, og det beste er nok å la kroppen modnes :)
Jeg har også masse mensensmerter, særlig på kveldene. Må bare legge meg til slutt :p
Jeg prøvde masse kjerringråd sist, men ble bare enda verre. Fikk masse kynnere, vondt og masrier, så det gjør jeg ikke igjen!!
Det var ikke før broren min sa at nå MÅ du slappe av at fødselen endelig startet! :)

Jeg har ikke termin før 9.mars, så er vell ikke noe vits å stresse :p


Jeg tror heller ikke så mye på kjerringråd... tror kroppen klarer å ordne alt selv bare vi lar den... men selvfølgelig kan man bli sliten og lei av å vente på bebis. Kanskje spesielt hvis man går over tiden. Det har jeg ikke opplevd enda, de to andre kom henholdsvis to uker før og dagen før termin, så kan godt hende jeg går over nå, det er vel ikke usannsynlig. Men prøver å slappe av. Sist var det mange som nesten var mer utålmodig enn meg og lurte på om ikke bebis kom snart siden første kom to uker før. Det ble jeg stressa av. Og først når jeg klarte å slappe helt av, kom hun! Så det er noe i det.. :)
 
Prøver å kose meg med graviditeten nå som det er siste gangen :) men kjenner jeg er veldig klar for å bli ferdig :) 4 uker til termin nå og jeg har begynt på redebyggingen... vasker i hver minste krok og hubby blir frustrert :p Men lillegutt kan godt vente med å komme for Hubby er ikke hjemme fra jobb før om over 1 uke.. og da er jeg straks 38 uker så da kan bebis bare komme :) Det jeg synes er verst sånn i sluttfasen er at hele bygda tror de kjenner meg, og kommenterer både posetive og negative ting ved meg hver gang jeg entrer daglivarebutikken!! Hver dag er det en eller annen gnom som utbryter "går du einno?".. Ja det e faktiskt 4 uka te termin.. Æsj så hormonell å da vettu :p
 
Jeg føler med dere! Har heldigvis ikke plager som varer hele dagen, men jeg har fått kjenne godt på humørsvingninger de siste par uker. Jeg tror jeg må spise noen av ordene mine også, for det er ikke hver dag lengere hvor jeg klarer å tenke positivt. Har hatt noen drittdager de siste dagene, og nå kjenner jeg at jeg virkelig begynner å vente OG selvfølgelig er lille jenta velkommen når som helst! :) Nå er jeg å anse som høygravid, så nå føler jeg at det er tryggere og jeg føler meg faktisk klar :)

God helg til dere alle :))
 
Er det bare jeg som syns det er rart at neste kontroll jeg har er 5.mars, når jeg bare har tre uker igjen til termin ? Dvs at det bare er en kontroll til jeg skal på før jeg etter planen skal føde. Syns dette var veldig merkelig jeg, trodde det var hver uke den siste mnd
 
Høres litt lenge til ja ... Jeg er hos jordmor hver 14 dag nå de siste ukene ...
 
Ja det hørtes lenge ut, kanskje de har sett feil på kalenderen?
Jeg er i uke 37, og skal til jordmoren en gang i uken nå :)
 
Jeg har også tre uker igjen (11.mars), og har kontroll 27.februar. Etter det har jeg kontroll på termindatoen. Får håpe hun kanskje har kommet til da :) Man skal vel på kontroll annenhver uke den siste måneden av svangerskapet. Selv om jeg synes det burde vært hver uke..
 
Jeg begynner å bli litt utålmodig kjenner jeg, men jeg prøver å nyte den siste...alle bevegelsene og sparkene :) I dag er det 1 uke og 6 dager igjen til termin...juhu ;) Jeg går til jordmor hver 14.dag, men trodde man skulle til kontroll hver uke den siste mnd.
 
er så lei nå, men må bare smøre meg med toldmodighet .. :p men går mye i kanel og bitter lemon om dagene, nesten så at jeg vurderer lakserolje, men skal la vær :p var innlagt etter fall på isen fredag til lørdag, og da sa de jeg var moden og 1 cm åpning. Men kunne gjerne gå en stund før det skjedde noe .. blæh. men er jo bare 36 + 4 nå så må vell smøre meg med toldmodighet en liten stund til :p
 
Synes også det hørtes rart ut. Jeg går til jordmor nesten hver uke nå, og jeg har 5 uker igjen.

Hehe, kjenner meg veldig klar jeg også :p Når du i tilegg har fått høre at du er moden så skulle det vel helst skjedd med en gang ;)
 
Rart at det er så forskjellig praksis rundt omkring i landet... Jeg har vært på kontroll i dag, uke 38 + 4, og neste kontroll er ikke før 40 + 4.
 
Back
Topp