ikke la gravide gå mer enn 7 dager over termin. redd liv

skrevet under =)

Skrevet under, og delt på Facebook!!

done!

Uff... Begynner min deltakelse i gruppen med å bli irritert!

Hvem kommer denne underskriftskampanjen fra? Og det er ikke for å spare penger man ikke setter igang uten gode grunner! Det er for kvinnens helse og fødselsopplevelse.

Har selv gått 15 dager overtid. Ja det var slitsomt og demotiverende, men jammen er jeg gla jeg slapp igangsetting ;) Og denne gangen er jeg klar for å ta støyten igjen! Viktigere at sykehuset bruker ressursene sine på god screening av de på overtid enn at det skal være regler for når igangsetting skal skje. Jeg følte meg stort sett trygg og ivaretatt i den ekstra ventettiden vi fikk...

Nå er det jo kommet nye retningslinjer angående dette hvor alle gravide skal få overgangssjekk 7 dager over og bli strippet, og ellers ha en samtale om når igangssetting eventuelt skal starte og hvordan ting skal skje. Så har jo kommet et stykke.

Her i Stavanger (SUS)her det overtidskontroll på 7 dagen over ULtermin, og max 10 dager over før det settes igang.

Så det er bedre enn sist eg føda  2010 på Bærum , der de ikke satt  igang før 21 Dagen etter UL termin .......

signert :D

habl skrev:

Uff... Begynner min deltakelse i gruppen med å bli irritert!

Hvem kommer denne underskriftskampanjen fra? Og det er ikke for å spare penger man ikke setter igang uten gode grunner! Det er for kvinnens helse og fødselsopplevelse.

Har selv gått 15 dager overtid. Ja det var slitsomt og demotiverende, men jammen er jeg gla jeg slapp igangsetting ;) Og denne gangen er jeg klar for å ta støyten igjen! Viktigere at sykehuset bruker ressursene sine på god screening av de på overtid enn at det skal være regler for når igangsetting skal skje. Jeg følte meg stort sett trygg og ivaretatt i den ekstra ventettiden vi fikk...

Må nok si meg enig med habl her!!! Så lenge oppfølgingen på sykehuset og screening av overtidsfødende er god, tar jeg heller noen dager på overtid mot å bli satt i gang.
Sist fikk jeg ikke valget siden jeg hadde vannavgang uten rier 3 dager før termin, så da måtte det kunstig hjelp til!! Denne gang "krysser jeg alt jeg har å krysse" for at ting vil starte naturlig av seg selv..
Vil absolutt ikke anbefale de som kan å bli satt kunstig igang, ligger jo i ordet kunstig, naturlig lyder som frihet i mine ører.

Back
Topp