Ikke kynnere i det hele tatt?

Apekatt

Apekatt
Juli13-jentene
Er det flere enn meg som ikke har hatt kynnere i det hele tatt?
Var på fødselsforberedende kurs med jordmor denne uka, og hun snakka om at fødselen var i gang når kynnerne gikk over til rier. Jeg er 35+1 i dag, og har ikke (såvidt jeg vet) hatt en eneste kynner...

Har fått forklart at magen skal bli hard, og at man kanskje må stoppe opp om man er ute og går. Det skjer jo at magen blir hard, men bare på den sida småen ligger. Har begynt å kjenne etter på den sida han ikke ligger, og den er aldri hard...

Kan ikke si jeg har noe særlig med kynnere jeg heller. Ikke slik som andre forklarer hvertfall.
Magen blir hard innimellom, men ikke på samme måte som de beskriver kynnere. Det begynner ikke øverst og går nedover magen. Den blir rett og slett bare hard. Men det er sikkert kynnere, for jeg vet ikke hva annet det skulle være.

♥ Termin 10 juli ♥

Jeg var usikker på hva jeg hadde, men hadde nok endel kynnere. Noen ganger tror jeg det var det jeg hadde når jeg egentlig trodde at babyen pressa kroppen sin ut mot huden min. Men på siste jm-kontroll tre dager før fødselen starta, så sa hun "nei, nå får du sammentrekninger, så da får vi bare vente", og da merka jeg absolutt ingenting. Så du kan sikkert ha kynnere uten å vite det også :-)

Det er jo ikke alle som får kynnere. Spesielt førstegangsgravide pleier ikke å få det. Jeg har fått, men mange av mine venninner har ikke fått. Tror det er litt tilfeldig og definitivt ingenting å bekymre seg over :)

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Ingen kynnere, verken forrige svangerskap eller dette..nårnår

Jeg hadde absolutt ingen kynner første gangen og det tok lang tid før jeg merket kynnene denne gangen. Var først når de kom regelmessig i perioder at jeg la merke til de. For de jeg har er ikke vonde, bare hard mage og jeg må ikke stoppe opp når jeg får kynner når jeg går.
Men ved mitt første sv.skap begynte fødsel med vannavgang, så kom riene ;)

♡♥ Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Tror egentlig alle har kynnere, men kanskje ikke alle har merkbare kynnere? Jordmor sa iallfall til meg at man hadde kynnere fra veldig tidlig av i svangerskapet, men at man først et stykke uti kunne kjenne det.. Det er vel livmoren som trener seg til fødsel? :)
Jeg er førstegangs og har hatt kynnere litt til og fra ganske lenge, men kjenner bare at magen strammer seg, blir hard og magen får gjerne en kul til en side. Hvis jeg må tisse og er oppe å går må jeg gå saktere bare fordi det føles ekkelt :p i tillegg er det litt ubehagelig å bøye seg fremover når jeg har kynnere, akkurat som magen blir enda litt mer i veien og presser på ribbeina.. Har aldri hatt vonde/ubehagelige kynnere..

Er det førstemann ? Hadde ikke kynnere første gangen, litt med andre. Nå med tredje har jeg mye

Termin 4.Juli

Jeg kan ikke huske at jeg hadde kynnere første gang. Fikk merkbare kynnere/rier først når fødselen var igang.

Denne gangen fikk jeg kynnere tidlig. De kommer ofte, også når jeg er i ro. Noen ganger er de vondere enn andre ganger. Jordmor kommenterte kynnerne på sist kontroll, så jeg vet at det er kynnere jeg har. Jordmoren måtte vente til de stoppet, for magen var for hard til å kunne kjennes på. :p

Alle har kynnere, men det er bare ikke alle som kjenner de eller har plager av de :) Kynner er sammentrekning av livmoren og livmorsmuskelen trener for å bli sterkere til fødsel :)

Back
Topp