Ikke kvalme, men bare brekninger....

sunway

Forelsket i forumet
Jeg er nå 12 uker på vei, og den verste kvalmen er gitt seg, heldigvis. Kan fortsatt bli kvalm, men da spesielt om kvelden og da bare legger jeg meg og da sovner jeg. Men sliter med brekninger og forferdelig dårlig matlyst. Ingenting som frister meg, noen ganger kan jeg være heldig og synest at middagen var god, men det er sjelden. Men der værste er nesten at jeg kan plutselig brekke meg når jeg har mat i munnen, eller bare når jeg pusser tennene eller hoster. Behøver ikke være kvalm. Noen andre som har det sånn, eller har hatt det sånn. Forsvinner det etterhvert eller må jeg ha det sånn resten av svangerskapet....??? Og så ønsker jeg så gjerne matlysten tilbake, vil glede meg over maten jeg spiser. Sukk....

Jeg er 13 uker på vei, og kvalmer har også her begynt å gi seg. Har god matlyst, men kan også brekke meg når jeg hoster, pusser tennene ol. Ganske plagsomt. Måtte ringe å avbestille tannlegetimen, for jeg er sikker på at jeg bare hadde spydd. (hvertfall god unskyldning... [;)]) Jeg lurer osgå på hvor lenge vi må ha det slik.

Ganske irriterende ja....
Det værste for meg er nok matlysten, det gjør nok også sitt til at maten vokser litt i munnen min og at jeg dermed brekker meg lettere. Håper det ikke vare hele svangerskapet. Føler nesten jeg har en spiseforstyrrelse, blir så mye fokus på mat. Sukk....

Halloen......
Jah, Jeg er ca 8 - 9 uker på vei, Og brekker meg ganske ofte, Brakk meg såh Jeg spydde en gang også..... [:)]

Var konstant kvalm (uten å spy) fra uke 6, i uke 10 kom brekningene for fulle mugger og nå spyr jeg minst tre ganger om dagen. Kjempestas. Brekker meg når jeg nyser, hoster, pusser tenner og ellers helt uten forvarsel. Morro dette...... matlysta er dårlig, men vekta står på det sammen som da jeg var 5 uker på vei.

det er noe herk å slite med kvalme..i det første svangerskapet gikk jeg konstant å spøy hele dagen i de 3 første mnd...gikk ned over 20 kg i løpet av 3 mnd,, var ganske slitsomt.. blei lagt inn på sykehus, for å få intravenøst.. det hjalp mens jeg var der, men så fort jeg kom hjem, blei det like ille, men så fort de 12 første ukene var over, var også kvalmen over..[8D]

Back
Topp