Ikke kvalm, men uggen?

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Flere som er blitt veldig uggen i magen?

Jeg er ikke kvalm, men jeg føler meg veldig "fyllesyk uggen". Jeg sitter å venter på å bli kvalm, eller kaste opp, men det kommer liksom aldri. Har brekt med et par ganger de siste dagene, og blitt utrolig uggen og har ubehagelig følelse i magen. Tatt blodprøve på mandag og idag, så får svar på hcg stigning om et par dager. Håper alt ser normalt ut så jeg kan slappe litt mer av siden jeg har veldig mye stress og beskymring etter MA i mars i uke 9. Er 6+3 idag.

Tulla... Etter jeg skrev dette måtte jeg på do og kaste opp. Gud, det var sykt deilig!!

Sånn hadde jeg det, helt til nå i forrigårs:hilarious: Nå er det så ille at jeg må ta postafen for å kunne hente sønnen i bhg osv. Bare spyklein hele døgnet nesten, akkurat som sist

Jeg er kvalm, men spyr ikke

til tider uvel, men ikke kvalm. Er også rar i magen, jeg som pleier og ha hard mage har fått ganske myk? kombinert med en del gass, hæærlig:bored:

Jeg er uvel.. småkvalm, men ikke veldig. Ikke mer enn det heller. Har heller ikke særlig andre symptomer.. utenom at nipplene mine verker noe helt for j.... bare jeg kommer borti får jeg lyst til å felle en tåre fordi det gjør så vondt

Jeg har selv ikke kastet opp enda, men er på femte dagen hvor jeg er skikkelig uggen. Kun kommet meg på jobb 1 dag og det føltes ikke bra. Føles ikke godt og igjen idag ikke føle seg sterk nok til å dra på jobb.. føler jeg burde «ta med sammen»..

Er småkvalm og uggen, men langt i fra å kaste opp. Litt rart egentlig at jeg da brekker meg for alting, men kaster altså ikke opp. Har mange andre symptomer som vond rygg, oppblåst og hard i magen osv. Hadde egentlig satt pris på litt oppkast. Vet det høres rart ut, men hadde vel da følt meg mer gravid. Er livredd for å miste igjen.....

Er småkvalm og uggen, men langt i fra å kaste opp. Litt rart egentlig at jeg da brekker meg for alting, men kaster altså ikke opp. Har mange andre symptomer som vond rygg, oppblåst og hard i magen osv. Hadde egentlig satt pris på litt oppkast. Vet det høres rart ut, men hadde vel da følt meg mer gravid. Er livredd for å miste igjen.....
5 min etter jeg skrev dette, så kasta jeg opp. Og det var sykt digg. Ikke fordi det er gøy å kaste opp, men jeg har vært så uggen den siste tiden, ikke kvalm, men uggen og føler jeg skal kaste opp. Så det var litt digg når det da kom. Jeg ble bedre :P haha..

Men forstår hva du mener, sist jeg var gravid så var jeg kvalm og kasta opp et par ganger. Og lurer på hva det er med den kvalmen man vil ha for da går liksom alt bra. burde jo egentlig være glad fir å fungere, som mange andre ikke gjør :O

Jeg har selv ikke kastet opp enda, men er på femte dagen hvor jeg er skikkelig uggen. Kun kommet meg på jobb 1 dag og det føltes ikke bra. Føles ikke godt og igjen idag ikke føle seg sterk nok til å dra på jobb.. føler jeg burde «ta med sammen»..
Ja, for graviditet er jo ikke en sykdom. men fysøren så mange symptomer man får som man føler seg veldig "ubrukelig" til tider. Man "er jo bare gravid". Dem som sier det har aldri vært dårlig. :P

Jeg har konstant kastet opp i over en uke nå :dead: skulle gjort mye for å slippe det. Kommer meg ikke opp av senga. Har fått kvalmestillende av legen men de hjelper ikke. :arghh:
Nyt det om du slipper dette

Ja, for graviditet er jo ikke en sykdom. men fysøren så mange symptomer man får som man føler seg veldig "ubrukelig" til tider. Man "er jo bare gravid". Dem som sier det har aldri vært dårlig. :p
Jeg er selv en veldig frisk gravid, men jeg kjenner jeg blir forbanna på vegne av alle som ikke er det, når jeg hører noen si at gravidtet ikke er en sykdom. De skulle prøvd selv å jobbe når man føler man må kaste opp når som helst, eller om bekken og korsrygg verker om man setter seg eller reiser seg.

Jeg har konstant kastet opp i over en uke nå :dead: skulle gjort mye for å slippe det. Kommer meg ikke opp av senga. Har fått kvalmestillende av legen men de hjelper ikke. :arghh:
Nyt det om du slipper dette
Med datteren min lå jeg fra uke 10-30 med oppkast og gikk ned 10 kg, håper jeg slipper det denne gangen. :(

Ja, for graviditet er jo ikke en sykdom. men fysøren så mange symptomer man får som man føler seg veldig "ubrukelig" til tider. Man "er jo bare gravid". Dem som sier det har aldri vært dårlig. :p
Cluet her, som jeg syns forumet gjør en fin jobb i å vise, er at «gravid» er så utrolig individuelt, og når noen er gravide skal man være veldig forsiktig med å anta eller sette føringer på hva som forventes basert på hva man «vet fra andre som har vært gravide» :)

Med datteren min lå jeg fra uke 10-30 med oppkast og gikk ned 10 kg, håper jeg slipper det denne gangen. :(
Cluet her, som jeg syns forumet gjør en fin jobb i å vise, er at «gravid» er så utrolig individuelt, og når noen er gravide skal man være veldig forsiktig med å anta eller sette føringer på hva som forventes basert på hva man «vet fra andre som har vært gravide» :)
Helt enig i at det er ekstremt individuelt. Bare det Jimsik sier om å gå ned 10 kg er så totalt motsatt av hva jeg sliter med. Mine sterkeste symptom i første trimester er trøtthet og en ekstrem sult. Jeg spiser masse grønnsaker, rene kjøtt og fiskeprodukter, holde meg i stor grad unna sukker (utenom det som er i frukt), spiser ikke bakevarer osv, men jeg spiser så mye at jeg alltid har gått opp 10kg første trimester. Denne gangen skal jeg prøve å unngå mel totalt, og se om det har noe for seg. Jeg har noen perioder forsøkt å bare spise det jeg trenger. Altså la fornuften og ikke sulten styre porsjonene. Da blir veldig kvalm og det gjør vondt å gå så sulten. Så jeg har på en måte valgt å heller gå opp i vekt enn å lide. I løpet av 3 korte og 3 lange svangerskap de 11 siste årene har jeg kastet opp 0 ganger. Har vært kvalm mange ganger, men aldri i nærheten av å kaste opp.

Back
Topp