Ikke kjent liv i dag- grunn til bekymring?

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Jeg er 19+0 i dag og har de siste to ukene kjent liv og tydelige spark hver dag.
I hele dag har jeg ikke kjent en eneste bevegelse. Er dette normalt? Kan det ha en naturlig forklaring som at baby har snudd seg eller lignende, eller burde jeg være bekymret?
Kjenner jeg blir veldig stresset av dette, men vil nødig ringe hysterisk til lege om dette er noe som er helt vanlig.

Noen som har opplevd det samme?

Hilsen hysterisk førstegangs

Hadde det slik med første.
Fikk vite fra jordmor at jeg skulle drikke et glass saft (litt sterk, med sukker) og så legge meg å hvile. Da skulle det komme spark og bevegelse innen 30 min. Og ja, det funka for meg. Hadde det ikke funka ville jeg ringt! Sykehuset her er veldig mottakelig for hysteriske, stressa gravide ;)

Prøv å trigg den lille til å sparke litt. Drikk isvann, sterk saft eller sukkerbrus. Dytt litt på magen og/eller legg deg ned, og vent på respons. Mine 2 kan også drøye med å gi livstegn i perioder, det kommer an på leie og søvnmønster. Fostret begynner å sove ved et tidspunkt og da sover de mens du er aktiv og er aktiv mens du hviler/sover, i tillegg kan den lille ha snudd seg slik at den ligger og sparker innover, da kjenner du det nok ikke så godt[emoji4]
Prøv å trigg, funker ikke det så ringer du. Man skal ikke gå rundt og være bekymret og redd[emoji846]

Har pratet med jordmor, da jeg uansett skulle ringe henne på mandag for å bestille kontroll.
Ble veldig betrygget av å prate med henne. Fikk samme tips som dere over har fått, så nå har jeg helt i meg en boks solo og ligger på sofaen og venter. :p
Huff, uvant å gå rundt å være så nervøs. Er vanligvis så laid back og rolig med alt, men ikke når det kommer til lille i magen tydeligvis ;)

Får smøre meg med tålmodighet og vente.
Takk for beroligende ord, godt å se at andre har opplevd det samme og at det ikke er noe unormalt:happy:

Går veldig opp og ned når jeg kjenner liv . Hadde ikke kjent særlig i 2 dager før oul, men alt bra på oul . Er ikke normalt å kjenne masse liv hver dag så tidlig :)

Ikke normalt å kjenne ennå for alle ennå og er vel ikke før litt senere man bør kjenne hver dag,? Sånn etter uke 23 elns?

Frem til uke 24 så er det ikke forventet å kjenne liv hver dag, eller noe rutine på det. Men etter uke 24 skal man kjenne hver dag og man skal vite når på døgnet baby sparker. Så prøv å ta det med ro frem til da :)

Nå er det liv i leiren igjen, så puster lettet ut og føler meg litt dum som ble såå stressa :hilarious:. Ikke så lett å holde hodet kaldt alltid :p

Du skal ikke føle deg dum. Hvis man har kjent liv daglig fra en gitt uke, så SKAL man reagere om man plutselig ikke kjenner tilsvarende bevegelse plutselig.
Jeg har kjent bevegelse siden uke 9-10, men det har ikke vært daglig, men jeg blir skikkelig stressa likevell- og jeg er 3. gangs[emoji13] går det for mange dager pemper jeg isvann og gjør alt mulig for å få et livstegn. Sånn det er å bli mamma, da bekymrer man seg mye[emoji28]

Nå er jo denne tråden en uke gammel, MEN til en annen gang. Legg deg ned og fokuser på magen, drikke gjerne noe kaldt og få i deg noe søtt. Om det ikke hjelper så ring føden. Det er kun du som kjenner bevegelsesmønsteret til ditt barn. Og når du har daglig kjent liv i 2 uker, ville jeg også blitt beskymret. Håper alt sto bra til med mageboeren? :Heartred

Nå er jo denne tråden en uke gammel, MEN til en annen gang. Legg deg ned og fokuser på magen, drikke gjerne noe kaldt og få i deg noe søtt. Om det ikke hjelper så ring føden. Det er kun du som kjenner bevegelsesmønsteret til ditt barn. Og når du har daglig kjent liv i 2 uker, ville jeg også blitt beskymret. Håper alt sto bra til med mageboeren? :Heartred

Alt var bare bra, har kjent liv hver dag siden også. Var på ultralyd på mandag og fikk se en frisk og fin jente :) helt perfekt :Heartpink

Jeg vil si det er helt normalt.
Men kan hjelpe å drikke litt isvann ol... men selv bryr jeg meg ikke om det går noen dager uten at jeg kjenner no.

Jeg kjente babyen for en ukes tid siden, men tror ikke jeg har kjent noe siden den dagen. Vet ikke... blir nervøs selv, men kan jo hende jeg bare innbilte meg at jeg kjente noe?

Back
Topp