Ikke immun mot rubella

Bkno9100982

Første møte med forumet
Jeg har nettopp funnet ut at jeg ikke er immun for røde hunder. Vet at sjansen for å få dette er liten, men konsekvensene store. Jobber som lærer, og innvandrere har jo ikke de samne vaksinene som vi har. Kjenner at dette gjør meg nervøs. Hvordan kan jeg best beskytte meg?

Jeg forstår engstelsen uansett hva statistikken sier. Jeg manglet antistoffer i forrige svangerskap.
Nå er det bare slik at vi gravide blir bekymret for det meste, vi ønsker jo at dette går bra[emoji173]️

For meg gikk det bra, og det gjør det nok for deg også[emoji4]
Har dessverre ingen råd for forebyggende. Men gi det litt tid så blir bekymringen mindre underveis i svangerskapet. Sjelden man hører om noen med røde hunder. Etterhvert som det ikke er et tema så "glemmer" man litt[emoji4]
Min erfaring iallefall!

Noe som er skumlere er vannkopper i svangerskap. Mye mer utbredt barnesykdom.
Men dette har du vel hatt eller er vaksinert mot siden du jobber med barn?

Jo også husk å vaksiner deg mot rubella etter fødsel hvis du skal ha flere barn. Så slipper du denne bekymringen neste gang[emoji8]

Jeg forstår engstelsen uansett hva statistikken sier. Jeg manglet antistoffer i forrige svangerskap.
Nå er det bare slik at vi gravide blir bekymret for det meste, vi ønsker jo at dette går bra[emoji173]️

For meg gikk det bra, og det gjør det nok for deg også[emoji4]
Har dessverre ingen råd for forebyggende. Men gi det litt tid så blir bekymringen mindre underveis i svangerskapet. Sjelden man hører om noen med røde hunder. Etterhvert som det ikke er et tema så "glemmer" man litt[emoji4]
Min erfaring iallefall!

Noe som er skumlere er vannkopper i svangerskap. Mye mer utbredt barnesykdom.
Men dette har du vel hatt eller er vaksinert mot siden du jobber med barn?

Jo også husk å vaksiner deg mot rubella etter fødsel hvis du skal ha flere barn. Så slipper du denne bekymringen neste gang[emoji8]