IKKE HANDLE HOS BABYLAND!

Anki89

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Lang historie, men les den for din egen del.. Eller bare ta til deg overskriften.. :)

Googler man babyland og ser på linkene så ser man misfornøyde, uvitende førstegangs mødre før oss som har blitt lurt til å kjøpe dårlige produkter de kaller Norsk, men opprinnelig er polske varer som koster under 50% av den prisen de setter..
Vognene deres er heller ikke tette, hjul faller av og regntrekkene lekker..

Vi kjøpte og betalte halve vognen som skulle komme til butikken i september.. Litt senere samme dag ble vi rådet til å google babyland og vognene deres på nett. Etter å ha lest hvordan de har behandlet tidligere kunder, og hvor dårlige vognene er, sendte vi mail til babyland og spurte om dette stemte..

Jeg, som mange andre her er uvitende om dette med babyutstyr og legger selvfølgelig min lit til de ansatte i butikken.. Dette brant vi oss på hos babyland!
Vi ønsket å heve kjøpet på vognen og få pengene tilbake..

Det fikk vi ikke lov til fordi vi hadde skrevet mail til de i forkant og spurt om det stemte det som lå ute på nett.. De mente dette var en vanskelig kunde og historien var helt feil.. så det innbetalte beløpet kunne vi bare vinke farvel til.. Det fungerte som depositum nemlig.. (Det står verken på deres nettside eller på kvitteringen vi hadde)
Til slutt ringte babyland (jeg mailet en del med de) forbrukerrådet for å høre hva de hadde krav på.
Dette mener jeg at de som bedrift bør ha kontroll på fra før.. Useriøst spør du meg!! Er sikker på at hun jeg mailte med ikke var èn dag over 15 år..!

Hele historien endte med at jeg mailte selv til forbrukerrådet, det viste seg at jeg hadde rett..! Man skal få hevet ett kjøp! Samme hva grunnen er, og den er uvesentlig for selger.. Da jeg fikk dette svaret hadde allerede da brukt det de kalte for "depositum" på en barneseng og det utstyr som følger med..


Jeg skriver dette fordi jeg ønsker, og håper at ingen skal få oppleve det vi har opplevd.. og de før oss! Det skal være kjekt å handle til den lille, hold dere derfor unna Babyland!​
 
Du burde kanskje legge ut dette på svangerskapet også så du får advart flere!
 
Back
Topp