Ikke glad for at jeg er gravid

Makora

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Juliknøttene 2022
Hei.. Jeg har ikke skrevet noe her før. Men i dag er jeg så ulykkelig at nå må jeg dele alle tankene mine med noen.

Jeg er 6+0 i dag. Men jeg er ikke glad for å være gravid. Vi ønsker oss dette barnet, og vet jeg kommer til å elske det like høyt som søstrene. Men jeg var ikke forberedt på at jeg skulle bli gravid på første (halvhjerta) forsøk for tredje gang på rad. Jeg var sikker på at vi måtte prøve i alle fall ett par ganger. Men jammen satt den med en gang igjen. (Jeg vet også at jeg burde være takknemlig for det..)

Jeg tror hovedgrunnen til at jeg ikke er glad er fordi jeg blir så kvalm. Og jeg hadde gledet meg sånn til baking og pynting med de to jentene mine i førjulstida i år. Jeg var ikke klar for kvalme og svangerskap akkurat nå. Og så gruer jeg meg til fødsel og barsel midt på sommeren når alle andre er på ferie med familiene sine..

I tillegg så skal jeg jobbe hele helga, jeg kan ikke komme unna akkurat denne helga, men jeg er så uggen/kvalm at jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve.

Så nå sitter jeg og gråter for meg selv og gruer meg til å reise på jobb.
 
Kanskje kvalmestillende kan hjelpe? Er jo flere alternativer som er mulig å prøve :)
 
Jeg er også så kvalm at jeg sliter med å glede meg. I tillegg oppleves oppfølgingen fra jobb som mas om å komme tilbake. Og det er skikkelig tøft når jeg ikke føler at jeg strekker til hjemme en gang, og må ha hjelp for å klare å ta vare på sønnen min..
Sååå, det jeg mener å si er at du er ikke alene om å føle det sånn. Og jeg tror det blir bedre om noen uker. Hold ut :Heartred
 
Hei.. Jeg har ikke skrevet noe her før. Men i dag er jeg så ulykkelig at nå må jeg dele alle tankene mine med noen.

Jeg er 6+0 i dag. Men jeg er ikke glad for å være gravid. Vi ønsker oss dette barnet, og vet jeg kommer til å elske det like høyt som søstrene. Men jeg var ikke forberedt på at jeg skulle bli gravid på første (halvhjerta) forsøk for tredje gang på rad. Jeg var sikker på at vi måtte prøve i alle fall ett par ganger. Men jammen satt den med en gang igjen. (Jeg vet også at jeg burde være takknemlig for det..)

Jeg tror hovedgrunnen til at jeg ikke er glad er fordi jeg blir så kvalm. Og jeg hadde gledet meg sånn til baking og pynting med de to jentene mine i førjulstida i år. Jeg var ikke klar for kvalme og svangerskap akkurat nå. Og så gruer jeg meg til fødsel og barsel midt på sommeren når alle andre er på ferie med familiene sine..

I tillegg så skal jeg jobbe hele helga, jeg kan ikke komme unna akkurat denne helga, men jeg er så uggen/kvalm at jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve.

Så nå sitter jeg og gråter for meg selv og gruer meg til å reise på jobb.

Åh kjære deg :Heartred
For en tid å bli kvalm i, det er jeg helt enig med deg i! Det er fremdeles lenge til jul, og kanskje dere kan organisere ting litt annerledes slik at du får vært med på det du kan?

Jeg har lært meg å senke forventningene til hva jeg drømmer om og ønsker til hva barna oppfatter av "kvalitet". Hyggelige glansbildeting er fint, men ikke alltid reellt, og så lenge barna husker noe av aktiviteten, så er det ofte nok. Kan hende du allerede er flink til å senke forventningene, jeg har måttet lære meg det etter barn 2...

Jeg vet ikke hvor gamle de andre barna er, men ta det rolig, litt pø om pø, kanskje la barna ta større del enn tidligere, kan partner være med mens du inntar liggestilling i sofaen kanskje, så gjør dere jo ting sammen :Heartred
 
Hei.. Jeg har ikke skrevet noe her før. Men i dag er jeg så ulykkelig at nå må jeg dele alle tankene mine med noen.

Jeg er 6+0 i dag. Men jeg er ikke glad for å være gravid. Vi ønsker oss dette barnet, og vet jeg kommer til å elske det like høyt som søstrene. Men jeg var ikke forberedt på at jeg skulle bli gravid på første (halvhjerta) forsøk for tredje gang på rad. Jeg var sikker på at vi måtte prøve i alle fall ett par ganger. Men jammen satt den med en gang igjen. (Jeg vet også at jeg burde være takknemlig for det..)

Jeg tror hovedgrunnen til at jeg ikke er glad er fordi jeg blir så kvalm. Og jeg hadde gledet meg sånn til baking og pynting med de to jentene mine i førjulstida i år. Jeg var ikke klar for kvalme og svangerskap akkurat nå. Og så gruer jeg meg til fødsel og barsel midt på sommeren når alle andre er på ferie med familiene sine..

I tillegg så skal jeg jobbe hele helga, jeg kan ikke komme unna akkurat denne helga, men jeg er så uggen/kvalm at jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve.

Så nå sitter jeg og gråter for meg selv og gruer meg til å reise på jobb.

Sender deg en styrkeklem:Heartred

Ser du har fått mange gode råd her, så henger meg på de:happy:

Hvis du er veldig dårlig kanskje det er aktuelt med sykemelding? Min erfaring er at man ofte blir enda mer kvalm om man er trøtt og sliten så kanskje litt redusert jobb hadde funket?
 
Hei.. Jeg har ikke skrevet noe her før. Men i dag er jeg så ulykkelig at nå må jeg dele alle tankene mine med noen.

Jeg er 6+0 i dag. Men jeg er ikke glad for å være gravid. Vi ønsker oss dette barnet, og vet jeg kommer til å elske det like høyt som søstrene. Men jeg var ikke forberedt på at jeg skulle bli gravid på første (halvhjerta) forsøk for tredje gang på rad. Jeg var sikker på at vi måtte prøve i alle fall ett par ganger. Men jammen satt den med en gang igjen. (Jeg vet også at jeg burde være takknemlig for det..)

Jeg tror hovedgrunnen til at jeg ikke er glad er fordi jeg blir så kvalm. Og jeg hadde gledet meg sånn til baking og pynting med de to jentene mine i førjulstida i år. Jeg var ikke klar for kvalme og svangerskap akkurat nå. Og så gruer jeg meg til fødsel og barsel midt på sommeren når alle andre er på ferie med familiene sine..

I tillegg så skal jeg jobbe hele helga, jeg kan ikke komme unna akkurat denne helga, men jeg er så uggen/kvalm at jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve.

Så nå sitter jeg og gråter for meg selv og gruer meg til å reise på jobb.

Sykemeld deg. :Heartred Bruk heller de få kreftene du har på jentene dine. Husk at kvalmen går over, og at det ofte er hormonene som snakker.

Klem :love2
 
Jeg følte det ganske likt som deg når testen viste positivt! Jeg går glipp av 30årsdag, julebord osv.. nå er jeg midt i den verste kvalmen, kaster opp flere ganger daglig og er sengeliggende,. Det jeg prøver å trøste meg med er at dette forhåpentligvis er siste gang i mitt liv jeg går gravid :Heartred
 
Vett ikke hva jeg kan si som skal hjelpe. Håper det går bra med deg:Heartred
 
Tusen takk alle sammen for gode ord! Jeg blir rørt og oppmuntret. Godt at noen kjenner seg igjen eller bare har medfølelse. <3
Det har vært og er en travel helg, jeg er helt mørbanket, men har heldigvis fri hele mandag. Skal til legen på fredag for tidlig ultralyd der, og tenker å ta opp gradert sykemelding med han da.
 
Tusen takk alle sammen for gode ord! Jeg blir rørt og oppmuntret. Godt at noen kjenner seg igjen eller bare har medfølelse. <3
Det har vært og er en travel helg, jeg er helt mørbanket, men har heldigvis fri hele mandag. Skal til legen på fredag for tidlig ultralyd der, og tenker å ta opp gradert sykemelding med han da.
 
Back
Topp