Ikke fått svar fra NAV - to dager før permisjonsstart

Jan14Mars16

Glad i forumet
Hvorfor er NAV så trege? Sendte søknad om foreldrepenger 25.januar, men har fortsatt ikke fått svar. Nå er det to dager til jeg skal starte permisjonen, og jeg begynner å bli stressa! Flere som har opplevd sen saksbehandling?

Jepp! Startet permisjon 29. Og fikk svar av Nav at den skulle være ferdig behandlet i midten av feb, men at de hadde fått alle papirene de trengte og at det blir utbetaling siste virkedag i mnd. Det skulle ligge under utbetalinger på Nav.no to dager før ;)

Ringte nå, for sikkerhets skyld. De hadde fått alt de trengte, og jeg skulle få svar i løpet av uka. Må jaggu si de utnytter behandlingstiden sin til siste dag! 1 mnd siden arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger. Jeg får heldigvis lønna mi som vanlig fra arbeidsgiver, så er det de som søker refusjon fra NAV. Glad jeg slipper å forholde meg mer til dem :p

Søkte 23. desember, startet permisjon 19. februar. Fortsatt ikke hørt noe fra nav... Hos oss skal det ta 8 uker behandling, men har hørt at de kan bruke 10 også, det har de jo foreløpig gjort på meg..

Eg fikk svar 2 dager etter innsendt søknad :)
Kjem frå ein liten plass då, så ting går litt fortare.

Har ett annet problem, leverte søknad og alt av papirer i januar, arbgiver skulle sende inntekstopplysninger. Har purret på arbgiver sikkert 5ganger siden da, opplysningene ble sendt i forrige uka!!!! Permisjonen skal egentlig starte om noen dager, men NAV bruker ca. 8uker på behandlingen her jeg bor, slik at jeg blir fri for penger en måned før jeg får etterbetalt når søknaden er innvilget. Utrolig nok ikke NAV sin feil. De har vært veldig hjelpsomme og prøver det de kan for å framskynde prosessen, men hva hjelper uansett det når jeg må gå pengeløs til tidligst slutten av april. :-P

Har ett annet problem, leverte søknad og alt av papirer i januar, arbgiver skulle sende inntekstopplysninger. Har purret på arbgiver sikkert 5ganger siden da, opplysningene ble sendt i forrige uka!!!! Permisjonen skal egentlig starte om noen dager, men NAV bruker ca. 8uker på behandlingen her jeg bor, slik at jeg blir fri for penger en måned før jeg får etterbetalt når søknaden er innvilget. Utrolig nok ikke NAV sin feil. De har vært veldig hjelpsomme og prøver det de kan for å framskynde prosessen, men hva hjelper uansett det når jeg må gå pengeløs til tidligst slutten av april. :p

Så kjedelig!!
Hadde du fått lønn fra jobben, så hadde det jo ikke spilt noen rolle....

Jepp. Nav brukte vel et par uker mer enn de hadde lovet. Fikk svar noen dager etter at jeg var gått i permisjon.

Fikk ikke svar før uka etter jeg gikk ut i perm jeg... Fikk heldigvis utbetalingen tidsnok da.. Men disse nav-folka veit å bruke tid på papirarbeid, og det gjelder å mase-mase-mase på telefon nesten hver dag for at de skal forstå alvoret og skru opp tempoet...!

Håper det ordner seg for deg :) men følg godt med på dine sider inne på nav sine nettsider og mas hull i hodet på de så de bare vil få saken din ut av verden fortest mulig så de slipper å høre noe mer på maset ditt :D Hehe

Har ett annet problem, leverte søknad og alt av papirer i januar, arbgiver skulle sende inntekstopplysninger. Har purret på arbgiver sikkert 5ganger siden da, opplysningene ble sendt i forrige uka!!!! Permisjonen skal egentlig starte om noen dager, men NAV bruker ca. 8uker på behandlingen her jeg bor, slik at jeg blir fri for penger en måned før jeg får etterbetalt når søknaden er innvilget. Utrolig nok ikke NAV sin feil. De har vært veldig hjelpsomme og prøver det de kan for å framskynde prosessen, men hva hjelper uansett det når jeg må gå pengeløs til tidligst slutten av april. :-P
Å herre Gud.. Da hadde jeg krevd av arbeidsgiver å utbetale permisjon første måneden sånn at de kunne få refundert tilsvarende beløp fra nav når søknaden din endelig er i boks. Dette skulle de ha fiksa for lenge siden! Så det skulle bare MANGLE at de gjorde opp for seg altså! Makan til frekkheter da!

Jepp. Går ut i permisjon i morgen, fremdeles ikke fått svar. De har så langt brukt over 8 uker, selv om jeg har fått beskjed om behandlingstid på 6 uker. Får ringe i morgen igjen da.

Nav suger! :-/ sorry, men de er virkelig vanskelige! Sier til og med jeg som har en mamma som jobber der!

Back
Topp