Ikke bra med for mye risprodukter

Lykke!!!

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Alt med måte tenker nå jeg. Ble da folk av unger for 50år siden også :)
Enig med alt med måte:) men tidene er jo annerledes i dag med tanke på feks miljøstoffer, så slår meg ikke helt til ro med den tanken. Pluss at det var mer sykdom og dødsfall hos barn før pga alt man ikke visste eller tok hensyn til.
 
Enig med alt med måte:) men tidene er jo annerledes i dag med tanke på feks miljøstoffer, så slår meg ikke helt til ro med den tanken. Pluss at det var mer sykdom og dødsfall hos barn før pga alt man ikke visste eller tok hensyn til.

Ja ja selvsagt, tenkte mer på ting som i utgangspunktet ikke er så farlig, men som idag er livsfarlig. Er jo veldig fy fy å gi melkeprodukter før 1 år, mens barn fikk jo kumelk tidlig før :)
Jeg er glad vi er så opplyste idag, men noe syns jeg jo er vel overdrevent og tenker som så at det ble jo folk av dem på 60tallet også, selvom de fikk en melkeskvett ved 9mnd alder osv :)
 
Ja ja selvsagt, tenkte mer på ting som i utgangspunktet ikke er så farlig, men som idag er livsfarlig. Er jo veldig fy fy å gi melkeprodukter før 1 år, mens barn fikk jo kumelk tidlig før :)
Jeg er glad vi er så opplyste idag, men noe syns jeg jo er vel overdrevent og tenker som så at det ble jo folk av dem på 60tallet også, selvom de fikk en melkeskvett ved 9mnd alder osv :)
Tenker det samme! Tror ikke man skal overdrive med å holde seg unna alt. Vi mødre har nok å forholde oss til. Og ja bra å være opplyst, men jaggu forvirrer det oss gjerne enda mer. Ja ble jo unger av oss også ;) det var andre tider da. Når jeg var lita var det ikke uvanlig å få melk litt fra 6 mnd
 
Ja ja selvsagt, tenkte mer på ting som i utgangspunktet ikke er så farlig, men som idag er livsfarlig. Er jo veldig fy fy å gi melkeprodukter før 1 år, mens barn fikk jo kumelk tidlig før :)
Jeg er glad vi er så opplyste idag, men noe syns jeg jo er vel overdrevent og tenker som så at det ble jo folk av dem på 60tallet også, selvom de fikk en melkeskvett ved 9mnd alder osv :)
Absolutt:)
Jeg har en datter som ikke tåler melk, så har brukt ris og havremelk i sauser osv. Soya er jo hormonforstyrrende og skal ikke brukes for mye til små barn. Mannen min tåler ikke havremelk, så derfor har jeg brukt mye rismelk... Så nå blir det vel å dele kostholdet i to:p melk til meg og mannen og havremelk til snuppa i maten...
 
Back
Topp