IKKE BLI SINTE...

Angelicas mamma

Glad i forumet
Må bare ta opp en sak her.. sikkert noen som blir kjempeprovosert og sinte nå.Jeg har røyket selv,men sluttet da jeg ble gravid.Kan ofte lese her inne at mange er redd for hva de kan spise av mat og slike ting,men røyking er det ikke så farlig med?vi vet jo så godt i 2006 hvor skadelig røyken er for fosteret?Vet det ikke er lett..har røyket i mange år selv.men nå tenker jeg på den lille stakars.er jeg kansje helt på jordet som tar dette opp?

e ganske enig med dæ ja..men har å forståelse for røykeran.. men alt hysterie rundt alt man ikke kan et og pust inn osv...så e det jo faktisk bevist fosterskada pgr røyking da..det vet æ for min mor røyka under svangerskapet..å æ fikk kronisk lungelidelse pgr det..hr alvoli lungebetennelse et par gang i året pgr av det ... og vet mamma angra sæ på at a røyka etter det ble påvist...e ikke nå artig med en unge som ligg syk 30 % av året å e driit dåli...

Veldig enig med deg... Har selv røyka (FØR jeg ble gravid!) og røyka hver dag i noen år. Så slutta jeg. På dagen. Uten noen annen grunn enn at det selvfølgelig er det beste for en selv. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å røyke mens jeg var gravid. Forstår at det kan være vanskelig å slutte etter mange år, men folk har klart det før! Ikke gi opp!

Helt enig med deg. Mange er helt hysteriske når det gjelder mat, men røyken holder de fortsatt på med..Har aldri røkt selv, så for meg er det helt uforståelig at folk i det hele tatt Begynner å røyke. Men skjønner at det er vanskelig å slutte.

vi blir da ikke sinte!!![:D]røyker ikke jeg heller, gjorde før men det er en stund siden, festrøyker, og til vin men er ikke noe av det heller nå.
ellers spiser jeg det jeg vil stort sett!!!!ikke sushi, men det blir første etter barnet er ute!!!!!! mat er bare mat ikke spis mugg rå egg rått kjøtt.[:D]

jeg røkte 20 om dagen før jeg ble gravid med min første for over fem år siden. slutta ei uke etter at jeg fant det ut! [:)] det var vanskelig til tider,men tenkte bare da på min lille i magen og klarte meg. [:D] røykte i perioder etterpå og hadde min sommerferie-røyking på gang da jeg denne gangen fant det ut. slutta på dagen,men jeg røykte bare 4 uker i året og innimellom på fest,så det var mye lettere denne gangen og har heller ikke savnet røyken! [:)]
 men har hatt venninner som har slitt skikkelig med å slutte og noen av dem klarte det ikke. det er skikkelig fælt å se høygravide røyke,men det er ingen vits i å gni det inn for dem som ikke klarer å slutte,for de vet det. mine venninner visste hva jeg mente og det syns jeg var nok. de klarte å kutte ned og det var da noe. [:)]  de torturer seg nok selv hver gang de tar seg en røyk,så jeg syns vi kan kanskje sin vår mening en gang, her på denne tråden og så la emnet ligge. [:)] men det er jo bare min mening! [:D]  håper ingen blir fornærmet for det har ikke vært meningen! [&:][:)]  ble mye mening i setningene mine nå! [:D] 

e det at det ikke e MULIG å slutt e bare tull..finns masse hjelp å råd å få så det e bare å sett i gang[:)]...like domt å røyk 6 stk som 20 lismm... når bestemor greid å slutt etter 45 år med røyking så e det håp får all:D lykke te te alle som vil prøv å slutt..[:D]

Du har et veldig godt poeng, Lene24- fint med  innlegg av denne sorten også, syns vi skal ha takhøyde for sånn.

Det virker som noen bruker den unnskyldningen om at "de stresser så fælt når dem ikke røyker at det er bedre å røyke" litt vel mye..
For noen stemmer det sikkert, men føler det er blitt en godkjent og oppbrukt unnskyldning for å røyke i svangerskapet.

helt enig med deg[:)]jeg ble så provosert her en dag jeg var på butikken.da stod det en gravid utenfor å røykte..men kanskje ikke alle er like opplyst om farene,selv om jeg egentlig tror det med den infoen vi får idag.jeg har to helsesøstre i familien,så jeg hører om Absolutt alt[:)]

[:D]Hører ikke til her, men må bare si noe [:)] De som røyker kan begynne på plaster å gå på det i en mnd. Greit det er hardt uansett, men plasteret hjelper utrolig mye! Og så er man mest sannsynlig røykfri etter en mnd. Funka som fjell til meg

Back
Topp