Ikke bil - bilstol?

Idalill

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julibarna 2019
Vi bor i sentrum av Oslo, og har ikke bil, og har heller ikke noe stort behov for det. Planen var derfor i utgangspunktet ikke å kjøpe noen bilstol, siden det er sjelden vi vil få bruk for det. I utgangspunktet er det kun når vi drar "hjem" til mine foreldre og svigers at det vil være behov for det, da vi da har tilgang på bil. Spørsmålet mitt er derfor hvordan man kan løse dette. Er det best å kjøpe en som man kan ha stående der, eller finnes det andre løsninger?

Bare lurer på om dere har tenkt på hva dere skal gjøre om babyen er syk og dere feks skal ta taxi? Tenker da småsyk og må til legen kjapt, men ikke så kjapt at ambulanse er nødvendig :) For alt jeg vet så bor dere rett ved legekontoret så dette ikke er noe problem, bare tenkte på det :) vet at det er slikt jeg ikke tenker på med det første ihvertfall :p

Bare lurer på om dere har tenkt på hva dere skal gjøre om babyen er syk og dere feks skal ta taxi? Tenker da småsyk og må til legen kjapt, men ikke så kjapt at ambulanse er nødvendig :) For alt jeg vet så bor dere rett ved legekontoret så dette ikke er noe problem, bare tenkte på det :) vet at det er slikt jeg ikke tenker på med det første ihvertfall :p
Det er et godt poeng som vi ikke har tenkt på! Vi bor ca 30 min med kollektivt fra legekontoret mitt. Vet ikke hvordan det er med taxi, om de har bilstol tilgjengelig, eller om det er noe man bør ha selv? Fint med innspill uansett, for det er absolutt noe vi bør ta med i betraktningen! :)

Jeg har vært i samme situasjon selv, og vi valgte å ha et sete stående hos oss. Greit når vi skulle hjem fra sykehuset (og måtte fram og tilbake noen ganger), om vi skulle ta taxi noe sted eller ble invitert med på biltur av venner. Men nå var vi heldige og fikk låne sete, så var ikke økonomisk utlegg.

Vi har heller ikke bil og bor sentralt i Oslo. Kjøpte bilstol til nr 1, og det var veldig kjekt å ha den. Bare å komme seg hjem fra sykehuset hvis det ikke er trillevær. Slenge seg med venninner hit og dit. Ta med på reise, hvis man må fort til legen ++. Vil absolutt anbefale å investere i et:)

Det er et godt poeng som vi ikke har tenkt på! Vi bor ca 30 min med kollektivt fra legekontoret mitt. Vet ikke hvordan det er med taxi, om de har bilstol tilgjengelig, eller om det er noe man bør ha selv? Fint med innspill uansett, for det er absolutt noe vi bør ta med i betraktningen! :)
Når vi skulle ta taxi i fjor sleit vi med å få tak i en med bilstol men det hender jo de har det.

Det er flere taxier som har bilstol, men man har aldri en garanti på at de er tilgjengelige når man trenger dem. Anbefaler deg å kjøpe en pent brukt bilstol, siden den ikke kommer til å bli brukt så mye :)

Det er flere taxier som har bilstol, men man har aldri en garanti på at de er tilgjengelige når man trenger dem. Anbefaler deg å kjøpe en pent brukt bilstol, siden den ikke kommer til å bli brukt så mye :)
Ikke sant, har tenkt litt på det. Vet ikke helt om jeg tørr å kjøpe brukt, ettersom man aldri helt vet hva de har vært i gjennom, men heldigvis har samboer stor familie med masse tantebarn, så kanskje vi kan få tak i noe via de :)

Ikke sant, har tenkt litt på det. Vet ikke helt om jeg tørr å kjøpe brukt, ettersom man aldri helt vet hva de har vært i gjennom, men heldigvis har samboer stor familie med masse tantebarn, så kanskje vi kan få tak i noe via de :)

Så greit med masse tantebarn da! Alltids mye tryggere å kjøpe fra noen man kjenner :)
Vi kjøpte bilstol brukt via finn.no. Vi ville komme og se på stolen før vi bestemte oss helt da (merk; se hvordan de som solgte den var :laughing002). Vi syntes de virka som folk å stole på, de hadde det så fint og ryddig og alt virka så ordentlig liksom. Så vi tok sjansen, og er veldig fornøyd med bilstolen. Kommer til å bruke den denne gangen også :)

Ville nok hatt bilstol ja, ihvertfall stående!
Slik som imorgen skal jeg hente noen som ikke har bilstol og det er utrolig upraktisk men heldigvis kan den gutten sitte i snuppa sitt sete men kunne jo ikke kjørt de om det ikke var for det

Så greit med masse tantebarn da! Alltids mye tryggere å kjøpe fra noen man kjenner :)
Vi kjøpte bilstol brukt via finn.no. Vi ville komme og se på stolen før vi bestemte oss helt da (merk; se hvordan de som solgte den var :laughing002). Vi syntes de virka som folk å stole på, de hadde det så fint og ryddig og alt virka så ordentlig liksom. Så vi tok sjansen, og er veldig fornøyd med bilstolen. Kommer til å bruke den denne gangen også :)
Haha, ser nå at tantebarn kanskje var litt feil benevnelse :P Kusinene hans har i hvert fall masse små barn, så det er sikkert nok å ta av! Vi får forhøre oss litt rundt i hvert fall :)

Det er nok lurt å se an personene når man kjøper brukt ja, hvert fall bilstol. Bra at dere fikk en fin opplevelse der, og var heldige! :)

Ville nok hatt bilstol ja, ihvertfall stående!
Slik som imorgen skal jeg hente noen som ikke har bilstol og det er utrolig upraktisk men heldigvis kan den gutten sitte i snuppa sitt sete men kunne jo ikke kjørt de om det ikke var for det
Høres veldig fornuftig ut. Blir nok til at vi ender opp med det ja, etter alle innspill herfra. Veldig fint at andre kan påpeke ting man ikke nødvendigvis har tenkt på selv :)

Høres veldig fornuftig ut. Blir nok til at vi ender opp med det ja, etter alle innspill herfra. Veldig fint at andre kan påpeke ting man ikke nødvendigvis har tenkt på selv :)
Er utrolig greit å ha ihvertfall og trenger jo ikke kjøpe med base for eksempel, eller en til 3000 ;)

Høres ut som du fikk flere gode råd fra de andre. Håper dere finner en god løsning som fungerer :D

Jeg tror også dere gjør rett i å investere i en stol :) dere trenger jo stol for å hilse på svigers og som mange andre skriver, plutselig skal dere på en biltur med venner/taxi eller noe og da er det greit med en stol :)

Jeg tror også dere gjør rett i å investere i en stol :) dere trenger jo stol for å hilse på svigers og som mange andre skriver, plutselig skal dere på en biltur med venner/taxi eller noe og da er det greit med en stol :)
Ikke sant. Kjedelig hvis det skal stå på det :) Takk for gode råd!

Vurderer også å gå for et brukt et kjøpt via finn (eller helst om vi finner noen bekjente - men tror ikke vi har noen som har passende størrelse nå...) Kommer nok til å vurdere de vi kjøper fra og dobbelt sjekke alder osv på sete (se på merkingen). Vi har heller ikke bil, har et gammelt sete hos mamma vi kan få - men dette er såpass gammelt at jeg tror nesten det er tryggere med et finn kjøp.... Får se hva vi ender opp med litt nærmere, tenker uansett å vente med innkjøp av flere "store/dyre" ting før etter OUL....

Back
Topp