Ikke bekkensmerter,men....?

IngridK

Flørter med forumet
Det kjennes ut som om noen har kjørt kneet sitt hardt i skrittet på meg og slik har jeg hatt det et par uker nå. Veldig ømt, vanskelig å forklare på en annen måte. Det er ikke så ille at jeg kommer til å ringe jordmor, men lurer på om noen har vært borti det samme og om det var noe som hjalp? Er 24 uker på vei med nr.2, det var ikke slik med nr.1.
Har gått tur i dag og kjenner det godt nå i ettermiddag/kveld. I går var jeg veldig lite i aktivitet og da merka jeg ingenting. Kan ikke unngå all form for aktivitet heller, da renner kiloene på ;)

Symfyseløsning? Måtte ta ting i rolig tempo og finne jevn balanse på aktiviteter. Hjalp ikke mindre når baby ble større og det ble mer press nedover.

Symfyseløsning? Måtte ta ting i rolig tempo og finne jevn balanse på aktiviteter. Hjalp ikke mindre når baby ble større og det ble mer press nedover.

Kanskje det... vet det et litt fy fy, men vil prøve og google meg litt frem, men å søke på smerter i underlivet blir liksom ikke helt treff det heller. Føler det er vanskelig å forklare,og vet samtidig at jordmors løsning er å gå tur i myra. Det er svaret hennes på alle smerter og har vært det samme i 30 år
o_O

Hadde også den følelsen i rundt de ukene.
Varte i rundt en måned så slapp det hos meg vertfall. Men var litt som du sa, at noen hadde knea meg, føltes ut som jeg hadde det blåmerke der nede. Så ømt og vondt når jeg var mye i bevegelse.

Hadde også den følelsen i rundt de ukene.
Varte i rundt en måned så slapp det hos meg vertfall. Men var litt som du sa, at noen hadde knea meg, føltes ut som jeg hadde det blåmerke der nede. Så ømt og vondt når jeg var mye i bevegelse.
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg, det setter jeg pris på :) Krysser fingre for at det går over her også!

Det kjennes ut som om noen har kjørt kneet sitt hardt i skrittet på meg og slik har jeg hatt det et par uker nå. Veldig ømt, vanskelig å forklare på en annen måte. Det er ikke så ille at jeg kommer til å ringe jordmor, men lurer på om noen har vært borti det samme og om det var noe som hjalp? Er 24 uker på vei med nr.2, det var ikke slik med nr.1.
Har gått tur i dag og kjenner det godt nå i ettermiddag/kveld. I går var jeg veldig lite i aktivitet og da merka jeg ingenting. Kan ikke unngå all form for aktivitet heller, da renner kiloene på ;)
Du skriver skrittet, men er du sikker på at det er der og ikke lenger fram? Jeg tenkte også umiddelbart på symfysen da jeg leste innlegget ditt, men det er jo foran. Men jeg opplevde smerten veldig vanskelig å definere først, og trodde det var mer klitoris – noe som jo ga veldig lite mening. :rolleyes:
På det verste fikk jeg nesten ikke til å gå. Hos meg hang det sammen med bekkenlåsning, så når jeg fikk kiropraktor hjelp med det så ble smertene jevnt over ok å leve med.
Uansett kan det jo være greit å snakke med jordmor om det, selv om det ikke er superille nå så kan det jo hende det er noe det er greit å ta hensyn til for å ikke forverre det. Du har jo en stund igjen. :happy:

Jeg hadde noe lignende i mitt første svangerskap. Veldig diffuse smerter som var vanskelig å forklare, men det var liksom vondt i underlivet, kjente det spesielt når jeg satt. Gikk til kiropraktor og viste seg at jeg hadde noen låsninger i bekkenet/muskulaturen rundt. Etter noen behandlinger forsvant det

Vet ikke om det er det samme, men hadde også smerter foran i skrittet, hvor det her føltes ut som om det var to plater som gnisset mot hverandre, om det gir mening :confused: hos meg startet det i uke 10,vagget som en pingvin innen uke 20, og økte på frem til rundt uke 30 og da ble det bare vedvarende i den smerteskalan det hadde nådd inne da. Når jeg tok det opp med jordmor, fikk jeg beskjed om at det var bekkenløsning, selvom det ikke satt bak, hadde fått for meg at smerten ikke kunne sitt foran på den måten :p fikk oppfølgning hos fyso etter fødsel og fikk beskjed om at de bekkenløsning som satt foran hadde størst prognose for å gå seg til av seg selv, noe det også gjorde hos meg!

Back
Topp