Ikke begynt med en dritt?!

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Flere her som ikke har begynt å finne fram, kjøpe, gjøre klart en dritt til den lille i magen?

Altså jeg har tenkt masse på hva jeg bør finne fram, kjøpe, selge/gi bort osv osv. Men jeg har ennå ikke gjort noe :p

Med første hadde jeg alt klart rundt uke 25, inkludert rommet barnet ikke brukte før det var nærmere 1 år :p

Med nr 2 så hadde jeg strikket hentesett ferdig typ 5 dager etter at jeg fant ut av at jeg var gravid :p ellers var alt så og si klart rundt uke 25-30.

Dette er nr 3 og jeg er 23+0 nå og har seriøst ikke orket å sette i gang med noen ting. 16. juni er siste arbeidsdag før sommerferie og permisjon. Da er jeg vel 30+1, så tenkte å begynne smått rundt da siden barna fremdeles er i barnehagen og jeg kan styre og ordne på dagen :)

Eg kjøpte eitt sett med klede etter OUL då me fekk vite kjønn med tanke på å avsløre det til kommande besteforeldre :) også har eg kjøpt ei stor klespakke på Finn som eg håpar og trur skal berge oss sånn cirka igjennom første tida:love017 elles har eg ikkje begynt med noko anna:happy090 Er 25+5 og er førstegongs, og dei fleste rundt meg synst eg er rar som ikkje har begynt å ordne meir:p eg har sjølvsagt tenkt ein del på det, og planlagd litt, men har liksom tenkt at eg drøyar til etter eksamenar og slikt i midten av mai før eg set inn støtet:happy:

Du har jo så god tid enda så ikke stress.

Jeg er glad i bruktfunn så jeg fikk kjøpt litt div rundt uke 18-20 tipper jeg men det er fordi jeg vil ha det billig.
Men ingenting er vasket eller satt sammen.

Slike ting som vogn som vi skal bestille eller rom tenker jeg ikke på enda, er lenge til august. Og skulle han mot formodning komme tidligere så har sånne ting en tendens til å ordne seg uansett.

Hadde ikke gjort noe før i går. Da henta jeg ned tre søppelsekker med klær fra loftet, og sorterte etter størrelse fra 50 til 92. Tenkte det var greit å skaffe meg en oversikt over hva vi faktisk har. Ellers har jeg ikke gjort noe, og stresser heller ikke med noe særlig mer ennå. Skal skru sammen bedsidecriben om ikke så lenge, så den står klar, men har ikke nooooe hast med det.

Jepp, kjøpt ca 3 bodyer men det er det. Er vår første også så vi har virkelig ingenting :smiley-ashamed004
Mannen mener vi har uendelig med tid virker det som, og for meg er det fortsatt litt uvirkelig og langt unna, så har ikke følt kallet helt enda. Jeg er heldig og min mor ville strikke hentesett da :)

Godt å høre at jeg ikke er alene :) Stresser heller ikke med å få ting gjort, selv om det er koselig og så får det fram gode minner fra de to andre å sortere igjennom det jeg har fra de og slikt. Syns det er deilig å slippe å finne fram sprinkelseng, stellebord, vugge osv før det trengs da det bare tar opp plass.

Har ikkje begynt ennå, fortsatt god tid. Bare tenkt ka me trenge.
Unge nr 2, så har masse kler fra før av. Tenkte å gjer klart i sommarferien, og i god tid til termin.
Fuste unge kom 26 dagar før termin, då va kler og utstyr i hus men ikkje sortert......
Kler e sortert itte str, når dei blei pakka vekk ittekvart så ungen voks
Trenge bilstolbase, vogn/ tvillingvogn og stol t å sitta i når ungen blir stor nok.
Fuste ungen e 18 mnd nå, sove i barnehagen til hausten og, derfor trenge me ei t vogn.

Ved første kjøpte jeg de første klærene på salg i juli. Termin i okt. En gjorde ikke bor før i starten av september når jeg gikk hjemme. Men hadde bestilt vogn i god tid. Men kom allikakvel ikke i tide

Nr to begynte jeg vel rudnt uke 35 sikkert..hadde jo alt fra før.

Nå har jeg kjøpt et par plagg siden det er jente og ikke gutt. Ellers sklal vi flytte så blir en hektisk juli mnd

Har sortert alt etter str i plastkasser, mest fordi jeg måtte finne igjen vår klær til minste jenta. Hadde ikke sortert det etter str så alt var totalt kaos! Har ellers ikke kjøpt eller forbredt noe :) Dette er nr 3 så stresser ikke. Alt ordner seg uansett og av tidligere erfaringer er det mye man ikke trenger :)

Sånn eeegentlig trenger nok ikke babyen min noe mer enn klær og bleier den første måneden. Og så kunne jeg kjøpt etterhvert når jeg så hva som hadde vært greit å ha. Men det er jo litt koselig og moro å kjøpe og planlegge også. :) Har kjøpt bæresele, bilstolpose, sengeslange og to bodyer så langt. Men har alt igjen etter 4- og 2-åringen, så tenker vi er stort sett dekket.

Regner med jeg kjøper en kommode til henne i juni, og ser over og vasker klærne da. Samboeren kommer til å bli gal, han synes ikke vi har plass til flere møbler. Men hun MÅ jo faktisk ha et sted til klærne sine. Og så burde vi nok ha et nytt stellebord.

Skulle ønske en ting var på plass før august: nytt hus! Men det virker ikke sannsynlig, det dukker opp veldig få hus med 4+ soverom.

Flere her som ikke har begynt å finne fram, kjøpe, gjøre klart en dritt til den lille i magen?

Altså jeg har tenkt masse på hva jeg bør finne fram, kjøpe, selge/gi bort osv osv. Men jeg har ennå ikke gjort noe :p

Med første hadde jeg alt klart rundt uke 25, inkludert rommet barnet ikke brukte før det var nærmere 1 år :p

Med nr 2 så hadde jeg strikket hentesett ferdig typ 5 dager etter at jeg fant ut av at jeg var gravid :p ellers var alt så og si klart rundt uke 25-30.

Dette er nr 3 og jeg er 23+0 nå og har seriøst ikke orket å sette i gang med noen ting. 16. juni er siste arbeidsdag før sommerferie og permisjon. Da er jeg vel 30+1, så tenkte å begynne smått rundt da siden barna fremdeles er i barnehagen og jeg kan styre og ordne på dagen :)

Haha som å lese om meg selv :p kjøpte en koseklut etter OUL når vi fikk vite kjønn, det er alt :o jeg skal ta resten når permisjonen min starter i begynnelsen av August, så hvis hun skulle komme noen uker før termindato så får mannen få handleliste (evt med hjelp av min søster) til de første dagene istedet :p vi har bilstol fra mellomste så den biten var jo i boks fra før da :D

Haha som å lese om meg selv :p kjøpte en koseklut etter OUL når vi fikk vite kjønn, det er alt :eek: jeg skal ta resten når permisjonen min starter i begynnelsen av August, så hvis hun skulle komme noen uker før termindato så får mannen få handleliste (evt med hjelp av min søster) til de første dagene istedet :p vi har bilstol fra mellomste så den biten var jo i boks fra før da :D
Koselig da :) Ungene vil at tredje skal arve deres kosekluter, så tror vi kanskje bare gjør det sånn :) Vi har egentlig alt vi absolutt trenger etter de andre, så spnt sett går det greit uansett. Men bør jo sortere og vaske alt på nytt (i hver fall tekstiler og slikt for det lukter sikkert plastboks av alt). Har og sånne store ting som bilstol, seng, stellebord, vugge osv :p

Skulle ønske en ting var på plass før august: nytt hus! Men det virker ikke sannsynlig, det dukker opp veldig få hus med 4+ soverom.
Åh, samme her!!! Har gitt opp håpet om at det skjer innen da…
Plutselig skjer det!! Jeg hadde mistet troen og plutselig fikk vi huset!! Og her er det og sykt lite med 4 soverom til salgs. Krysser fingrene for dere!
Men fy så stress det blir i mai og juni!

Åh, samme her!!! Har gitt opp håpet om at det skjer innen da…
Samme her også! Går å venter på ett hus vi vet kommer ut rundt sommeren, men om det blir før eller etter vet vi ikke. Å at det kommer til salgs betyr heller ikke at vi får det...

Har så vidt begynt å kjøpe inn litt ting på salg eller brukt, og kjenner på trangen til å bygge rede, men vi har ikke plass egentlig . Og med håpet om huskjøp før termin vil jeg ikke begynne å finne frem ting som da må pakkes ned igjen.

I tillegg har jeg 2 eksamener de neste 2 ukene, så kan være fordi jeg burde bruke tid til å lese til de at jeg har mer lyst til å gjøre alt annet

Vi har heller ikke ordnet noenting enda. Det meste har vi fra nr. 1, men må kjøpe et ekstra stellebord og bilsete i alle fall. Jeg tenkter masse på alt som skulle vært gjort av rydding i babyklær osv, men dagene går så fort når man har en fra før:smiley-ashamed004

Det kommer plutselig! Når det minst passer :hilarious: markedet er stille pga at det er lite med bygging av nye hus. Jobber i bransjen med plank og annet stæsj til hus/hytter/og andre bygg. Og markedet er generelt stille til etter april, så det kan ta seg opp fremover.

Vi fikk kjøpt oss hus nå, må rive hele badet, rive en vegg så badet blir større og bygge nytt bad. Rive en vegg til mellom kjøkken og stue, bygge nytt kjøkken og legge nytt gulv...og må bytte to vinduer..helst alle..kjenner jeg får litt panikk følelse av alt som må gjøres. Faren min er heldigvis snekker: "mye er gjort på tre uker" sier han. Så vi er visst ferdig innen mini kommer. :nailbiting:
Men vi har et helt hus å pakke ned også!

Back
Topp