IKKE BARNEHAGEPLASS? Slik får du råd til å være hjemme.

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Mange foreldre får lett panikk når permisjonen går mot slutten, man ikke har fått barnehageplass, og alle de flinke dagmammaene har fulle ventelister. Men med litt planlegging, økonomisk sans og selvdisiplin, kan selv moderne småbarnsfamilier med huslån og utgifter få råd til å leve på én inntekt en periode. Vi har spurt sjeføkonom Reid Krohn-Pettersen og et utvalg hjemmeforeldre om deres beste tips.
Les artikkelen her http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Ikke-barnehageplass-Slik-far-du-rad-til-a-vare-hjemme/

Har du søkt barnehageplass til babyen?

Nei har ikke søkt. Kommer til å søke innen fristen for hovedopptak 2015. Kommer til å forlenge permisjonen min med 4-6 uker ulønnet perm, der vi lever på kontantstøtten fra mars-juli, så får vi det til å vare til aug15

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg forstår ikke hvordan kan en familie med ett barn kutte matutgiftene til 2000????? Jeg planlegger, handler en gang i uka, kaster nesten ikke noe mat men bruker 1500kr p uke. Vi må spise sunt og det betyr kjøtt, grønnsaker , frukt, grove kornprodukter.. Kjøper ikke noe godteri og maks 2 flasker brus. Alkoholen er heller ikke noe utgift for vi drikker ikke noe siden jeg ble gravid,. Jeg lager middager fra bunnen av.. Dette er ikke mulig med mindre mann serverer pølser og billig kjøttdeig til barna sine til middag. Eller?

• Liker
Reactions: EJ
Vi bruker ca. 3000 kr på mat i måneden, vi er bare oss to da for vesla får jo bare morsmelk;)
Har ikke bestemt meg når det gjelder barnehageplass, kommer litt ann på hva slags jobb jeg får.
Selv om jeg eventuelt skal ha ulønnet perm må vi jo finne ut hvordan vi gjør det med pappapermisjonen.
Snakket med kommunen idag, og de sa at alle får plass selv om man søker utenom opptak

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp