Ikke bare enkelt..

detnyenicket

Gift med forumet
..når det ikke er plass til både puppen og hånda i munnen samtidig... Det er et styr med ammingen for tiden... Hun finner ikke roen. Spiser greit i et par minutter før hun begynner å dra i puppen, skrike litt, se på andre ting før hun igjen er klar for ti nye sekunder med mat. Til slutt blir jeg lei og gir henne den andre puppen og det samme gjentar seg. Det ender opp med å avslutte måltidet før jeg egentlig er helt sikker på at hun er helt mett. Dermed gir jeg henne mat oftere enn hver 3 time også... Nå har hun begynt å tulle på natten også. Våkner 1-2 timer før hun pleier og tuller mer enn vanlig etterpå. Var sånn det begynte med storebror også når jeg fikk lite melk, så spørs om ikke det er på tide å begynne mer eller mindre med flaske på heltid nå....:(

Å, jeg kjenner meg sånn igjen i det du bekriver, selv om jeg tror han spiser seg rimelig ferdig da. Men tror han har en økeperiode for tiden, da det går noen ganger litt kortere tid mellom måltidene, samt at han har lagt inn et ekstra gear (les:måltid) på natta. Har innført et lite smaksmåltid med enten grøt eller banan midt på dagen, men dette er ikke for å mette, men for å kanskje etterhvert erstatte et ammemåltid. Begynner det å bli lite melk, er det derfor de små søte tuller sånn? Vet at jeg har lite melk på kvelden, da er han veldig festelig, for å si det sånnn...  

Amminga er ikke noe kult her heller om dagen.. Ho skal se på alt mens ho spiser, eller ha alt annet i munnen samtidig. Tar jeg vekk handa, så hyler ho, og ho har ikke tid til å drikke pupp lenger :( Skal bare se, se og se.. Går til nød med flaske. Så da tar ho igjen alt maten ho ikke fikk på dagen om natta..

Må si meg enig selv om jeg ikke ammer :-P her har ikke lillemann nesten tid til flaska heller, han er alt for nyskjerrig. Denne uka har han tatt igjen alt på natta, så kl 24 og kl 3 sluuuker han to flasker, han er sååå sulten. Slitsomt at han ikke vil spise noe særlig på dagtid :-/ Men han er staret med grøt og middag, så mat får han jo i seg.

Selmaen skrev:
Å, jeg kjenner meg sånn igjen i det du bekriver, selv om jeg tror han spiser seg rimelig ferdig da. Men tror han har en økeperiode for tiden, da det går noen ganger litt kortere tid mellom måltidene, samt at han har lagt inn et ekstra gear (les:måltid) på natta. Har innført et lite smaksmåltid med enten grøt eller banan midt på dagen, men dette er ikke for å mette, men for å kanskje etterhvert erstatte et ammemåltid. Begynner det å bli lite melk, er det derfor de små søte tuller sånn? Vet at jeg har lite melk på kvelden, da er han veldig festelig, for å si det sånnn...  

Jeg vet egentlig ikke. Storebror begynte å kreve mat annenhver time på natta når han bikket 4 mnd (som lillesøster er nå) Da anbefalte hs meg å prøve med flaske. Det hjalp veldig (!!), men førte til at jeg mistet melk på dagtid også. Nå har jo lillemor lenge sovet nesten hele natta en stund, så lurer på om jeg ikke har så mye som jeg håpet...

Ellers er det litt "godt" å høre at det ikke bare er her det er ammestyr. Tidlig å gjøre opprør mot mamma, men de lærer jo av alt de ser også;)

missme86 skrev:
Må si meg enig selv om jeg ikke ammer :-P her har ikke lillemann nesten tid til flaska heller, han er alt for nyskjerrig. Denne uka har han tatt igjen alt på natta, så kl 24 og kl 3 sluuuker han to flasker, han er sååå sulten. Slitsomt at han ikke vil spise noe særlig på dagtid :-/ Men han er staret med grøt og middag, så mat får han jo i seg.

Slenger meg på denne: Det er helt slutt på at lillegutt ligger rolig og bare sluker det som er på flaska. Han er så nysgjerrig og vrir hodet frem og tilbake hele tiden, så måltidene tar minst dobbelt så lang tid. Det som er greit med flaske da, er at jeg hele tiden vet hvor mye han har fått i seg :)

Back
Topp