Ikke bare bare å lage pepperkakehus!

Travel mamma

Gift med forumet
kjøpte et sånt til å sette sammen, lagde en blanding av eggehvite,melis og sitrondråper etter tips her,men det ville ikke holde. i tillegg så knakk den ene veggen i 3 deler[:@]
fristet til å gi opp men lagde en tjukk melis og lasset på, hehe.. mye melis skal på uansett så. håper det vil holde nå. !!

Huff, enkelt skal det ikke være. Skal prøve meg som pepperkakebygger i morgen jeg. Men her blir det smelta sukker det holder hvertfall bygningen sammen. Bare den ikke knekker[8D]

lykke til [;)] veggen knakk før jeg fikk satt det sammen men nå henger alle deler på med melis, laget bare med siton og ikke vann

Hehe, får håpe det holder nå ja....
Hvor har du kjøpt pepperkakehuset?? Har de det på Rema??

ORIGINAL: *NysgjerrigPetra*

Hehe, får håpe det holder nå ja....
Hvor har du kjøpt pepperkakehuset?? Har de det på Rema??

jeg kjøpte på prix, har ikke sett på rema men de har sikkert i alle butikker eller?

ORIGINAL: CogJ

Vi lagde.. Noen dager etterpå så datt taket sammen.. Akkurat som hele huset smeltet, så det gikk rett i bosset[&o]

Skal lage nytt nærmere jul..

uffda, får ikke håpe det skjer.. kjipt!

Melis fungerer ikke spes bra for å lime huset sammen, nei. Det tørker alt for sent. Bruker smeltet sukker, jeg. Størkner på null komma niks. [;)] (Og hvis man tar livet litt med ro og evt. får litt hjelp, brenner man seg ikke..)

ORIGINAL: Mamma x 2 med mage

lykke til [;)] veggen knakk før jeg fikk satt det sammen men nå henger alle deler på med melis, laget bare med siton og ikke vann

Den beste, hardeste melisblandingen får du av kun eggehvite og melis. Vann gjør den for flytende. Pisk eggehviten lett og ha i så mye melis at det dannes topper når du drar ut vispen. 

Må jo bruke smeltet sukker til å sette det sammen. Melisglasur er jo bare pynt.

Selv pisket jeg en eggehvite stiv og siktet inn 4dl hvetemel gradvis. Ble bra glasur. [;)]

ORIGINAL: Sicily

Den beste, hardeste melisblandingen får du av kun eggehvite og melis. Vann gjør den for flytende. Pisk eggehviten lett og ha i så mye melis at det dannes topper når du drar ut vispen. 

skal huske det hvis dette huset kollapser

ORIGINAL: Sicily

skal huske det hvis dette huset kollapser

Funker uansett ikke med melis til å reparere huset eller lime det sammen. Da må du bruke smeltet sukker. Melis stivner at for sent.

den må limes sammen med smelta sukker. DA holder den sammen[:D]

ORIGINAL: ToSmåSkjønnheter

Må jo bruke smeltet sukker til å sette det sammen. Melisglasur er jo bare pynt.

Selv pisket jeg en eggehvite stiv og siktet inn 4dl hvetemel gradvis. Ble bra glasur. [;)]

Hvetemel?? Smaker det noe godt da?[:'(]

Back
Topp