Ikke bære tungt

Julibaby13-januar17

Flørter med forumet
Man skal jo ikke bære tungt.. Men jeg har jo en sønn på nesten 3. Jeg er jo nødt til å bære han! Hvor går grensen på hva man ikke skal bære?
Og de som får to tette kan jo umulig ikke bære..

Alt man skal bekymre seg for!:)

Man skal jo ikke bære tungt.. Men jeg har jo en sønn på nesten 3. Jeg er jo nødt til å bære han! Hvor går grensen på hva man ikke skal bære?
Og de som får to tette kan jo umulig ikke bære..

Alt man skal bekymre seg for!:)

Din sønn pleier du jo å bære på. Er vel det at du ikke skal anstrenge deg mer enn normalt. Og høre på kroppen! Eg kan bære min gutt på 4 når han er våken, men når han sover og er slapp, eller når han krangler, da kjenner eg der gjør litt vondt. Så det har eg sluttet med så langt som der går....

Så lenge kroppen ikke sier noe på det du gjør kan du ha samme aktivitetsnivået som før du ble gravid. Klarte du å bære han da, kan du godt bære han med god samvittighet en god stund til ;)

Bærer nevøen min på 2 år, har ikke en gang tenkt på at det kan være farlig å løfte han :P

er vel ikke før vi er høygravid vel... ikke nå??? men man må vel kjenne det litt på kroppen hva den tåler

Som flere sier, det gjelder å lytte til kroppen. Husk at før i tiden så jobbet gjerne kvinnene på gårder med tungt kroppsarbeid selv om de var gravide. Jeg kjenner noen som er vant til å trene relativt tung styrke, og som har fortsatt med dette i svangerskapet. Så her gjelder det å ikke bli hysterisk :)

I mitt første svangerskap hadde jeg en veldig fysisk tung jobb, og begynte dagen med å løfte mellom 300 og 400 kg (type 50 kg om gangen)...

Det gjelder hele graviditeten. Men du kan jo løfte så tungt som du er vant til å løfte, poenget er at du ikke skal prøve deg på nye personlige rekorder og høre på kroppen når den sier nok.

Jeg trener blant annet styrke fra før jeg ble gravid, kommer ikke til å øke på kg nå, men løfter like tungt som før jeg ble gravid.

I mitt forrige svangerskap så jobbet jeg helt til 4 uker før termin, jobber i butikk så er mye tunge løft. Kan fort bli ett par hundre kilo på en dag :P så det er ikke farlig, men lytt til kroppen din!

Har også ei jente på 3,5 jeg bærer på i blant. Ikke tenkt over at det ikke er lurt, allerede? Trodde det var senere i svangerskapet når magen begynte å komme.

Er vel som de sier lenger opp her, at bæret man barnet sitt til vanlig, så er kroppen tilvendt å bære den vekten :)

Går nok fint, med mindre man får noe smerter. Jeg er av den troen at man skal leve så normalt som mulig som gravid, og ellers så sier nok kroppen ifra :)

Jobber i hjemmesykepleien så her "løftes" voksne folk... det heter nå seg forflytting men siden de færreste har heis hjemme blir det jo noen løft av og til ( er da som oftest to dog). Men tenker som følge at så lenge ryggen og bekkenet klarer det så er det ikke noe stress enda. Syns det er lettere å få noen opp fra gulv en å stå timesvis over en lav seng om stelle stomi eller sår.

Back
Topp