Ikke automatisk OUL?

Hjerteknøtt

Forelsket i forumet
Jeg var på svangerskapskontroll i går, og når jeg tenker meg om så sa hun ingenting om at hun sendte bestilling av OUL. Det sa hun sist da jeg var førstegangs, kan hende hun ikke så behovet for å fortelle meg at hun gjorde det forrige gang, men venninnen til mamma som er jordmor sa at det ikke er noen automatikk i at OUL blir bestilt på svangerskapskontrollen, så nå er jeg veldig usikker :S

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Ring legen å spørr :-)

Sykehuset du er søkt inn på skal vel kalle deg inn til oul? har du blitt henvist til et sykehus for fødeplass?

Du kan ringe direkte til sykehuset og spørre om de har fått noe. Med mindre du må søke om fødeplass og da, da må du vel ta det med lege eller jordmor

Sykehuset du er søkt inn på skal vel kalle deg inn til oul? har du blitt henvist til et sykehus for fødeplass?

Har ikke blitt henvist til sykehus for fødeplass ennå, har forstått at dette skjer litt senere (er bare 13+6). Er fastlegen som henviser til OUL, men sykehuset som kaller inn etter at fastlegen har henvist :)

Det skal skje på første kontroll. Oul skal skje mellom uke 18 og 22. Kontakt legen din og minn henne/ham på at det må gjøres du.

Legen eller jordmor må henvende deg, har aldri opplevd at de ikke gjør det. Men be de gjøre det eller ring direkte til sykehuset som det er nevnt over.

Jeg fikk jo OUL lenge før jeg trengte å søke om fødeplass, men så bor jeg på et lite sted da, der det ikke akkurat renner over på fødestuene. :p

Legen må sende henvisning om det, og de er jo bare mennesker de også, så det kan jo glemmes. ;)
En tlf til legekontoret gir deg svar. Du trenger ikke snakke med legen engang; en sekretær på tlf kan gi deg svar på det. :)

Back
Topp