Ikke at jeg regna med det..

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
..men da blir i alle fall ikke fødslene mine identiske ;) Er i dag 39+6, og på dette tidspunktet med Oliver hadde vannet begynt å gå..! Det begynte kl halv seks om morran. Og sånn kommer jeg nok til å tenke i hele dag! "Nå hadde riene begynt", "nå var jeg inne til sjekk", "nå lå jeg på sofaen og pusta meg gjennom riene", "nå dro vi på sykehuset" osv.. Og når jeg våkner i morra tidlig, fortsatt gravid, kommer jeg til å anse meg selv for å være på overtid!

Men jeg begynner faktisk å innstille meg på overtid nå, selv om termin ikke er før på mandag.. Regner sterkt med at jeg får med meg jordmortimen på tirsdag blandt annet! Skal nok ikke snike i køen; vet det er flere før meg som venter nå!

Hold ut de siste dagene! Plutselig skjer det :)

Kjenner til det der. Dattera kom 9 dager før termin og fødselen startet 12 dager før termin. Så jeg satt jo da å ventet på riene 12 dager før termin. I dag er jeg på overtid dag to, så har ventet i 14 dager. Men nå du jævlær! Nå skjer det jo snart! :-)
Hold ut ;-)

Holder ut! Lever fortsatt i håpet om at forkjølelsen forsvinner først.. :) Men bare for å ha nevnt det; på dette tidspunktet hadde jeg vært på sjekk, og var på vei for å ta ellevebussen hjem - og da kom de første murringene.. ;)

Heier på deg Bubba! Kanskje vi treffes på sykehuset i løpet av helga :)

Skjønner tankegangen din :-)

til dere alle som er rundt termin/overtid: tenk på en positiv ting: babyen sliter mest sannsynlig med mindre ting enn oss som fikk en god del før termin. Svak trøst jeg vet, men en får prøve å se på alt som er positiv, også de små tingene :-)

Jeg fikk to dager før med førstemann, og var så sikker på at alt skulle være likt denne gangen, nå er jeg 4 dager over og har vel en mistanke om at det skjer i kveld. Men herregud som jeg har ventet denne gangen.

Skjønner tankegangen din :-)

til dere alle som er rundt termin/overtid: tenk på en positiv ting: babyen sliter mest sannsynlig med mindre ting enn oss som fikk en god del før termin. Svak trøst jeg vet, men en får prøve å se på alt som er positiv, også de små tingene :-)
Jeg trøster meg med at jeg ikke mister masse permisjon - det hjelper faktisk litt.. Skulle jeg fått baby flere uker for tidlig hadde det vært litt problem med permisjon/ferie/redusert stilling etterhvert. Men det er fort gjort å glemme dèt når man leser om og ser bilder av masse søte nurk ;)

Jeg fikk to dager før med førstemann, og var så sikker på at alt skulle være likt denne gangen, nå er jeg 4 dager over og har vel en mistanke om at det skjer i kveld. Men herregud som jeg har ventet denne gangen.
Samme her! Sist var jeg innstilt på overtid fra begynnelsen av, siden man hører at "alle førstegangsfødende går over tida". Mens denne gangen har jordmor sagt fra uke 32 at jeg nok ikke kom til å gå til termin - kanskje ikke jeg rakk neste kontroll en gang.. Så jeg har jo nesten trodd ting har vært rett rundt hjørnet i åtte uker nå! Da blir tida lang... :(

Back
Topp