Ikke alltid fornøyd hos frisøren heller..

BambinoLukas

Gift med forumet
Jeg har vært ganske mørk lenge nå. Har som regel farget håret hjemme og det har blitt både farging og avfarging om hverandre. Heldigvis tåler håret mitt en del for det er ikke spesielt tørt eller slitt.

Sist jeg skulle farge det hjemme ble det altfor mørkt. Jeg bestilte frisørtime et par uker etterpå for å få det lysere igjen og for å bli fornøyd!!

Jeg spurte hvor mye de skulle ha for avfarging, farging og klipp. Hun sa jeg ikke trengte å avfarge det for å få det lysere men at jeg kunne lysfarge det. Jeg la veldig vekt på at jeg ikke ville ha røde eller varme toner men en kald farge. (Betalte 1000 for farging og klipp).

Det endte med oransj hår!!!!! Da jeg sa jeg ikke var helt fornøyd så sa hun bare at det sikkert var fordi jeg er gravid at håret mitt reagerte sånn. (kan hende det altså) og at jeg burde stripe noen lyse striper..

Jeg gikk og forhørte meg hos noen andre frisører om hva jeg kunne gjøre for å få bort den oransje fargen.. De anbefalte en minicolor med lys askeblond.
Så nå har jeg kjøpt det og skal gjøre det. Håper jeg blir fornøyd nå da!!!!

Har noen forresten erfaring med dette? Om det funker??

Farge? ikkje bleiking?[8D] Hørtes litt merkelig ut!

Eg har mørkt hår, men da BLEIKA eg hettestriper, og korigerte det etter på! Altså, jevner fargen ut, og fjerner di røde pigmentene. Og det ble veldig bra[:D] 

Men altså, en kan aldri FARGE håret lysere, da må en bruke bleiking! Og synst du burde få en ny farge gratis, dersom det var hun som gjorde feil.

Hadde gått ned å klaga![;)]

De anbefalte en minicolor med lys askeblond.
ORIGINAL: BambinoLukas

Jeg har vært ganske mørk lenge nå. Har som regel farget håret hjemme og det har blitt både farging og avfarging om hverandre. Heldigvis tåler håret mitt en del for det er ikke spesielt tørt eller slitt.

Sist jeg skulle farge det hjemme ble det altfor mørkt. Jeg bestilte frisørtime et par uker etterpå for å få det lysere igjen og for å bli fornøyd!!

Jeg spurte hvor mye de skulle ha for avfarging, farging og klipp. Hun sa jeg ikke trengte å avfarge det for å få det lysere men at jeg kunne lysfarge det. Jeg la veldig vekt på at jeg ikke ville ha røde eller varme toner men en kald farge. (Betalte 1000 for farging og klipp).

Det endte med oransj hår!!!!! Da jeg sa jeg ikke var helt fornøyd så sa hun bare at det sikkert var fordi jeg er gravid at håret mitt reagerte sånn. (kan hende det altså) og at jeg burde stripe noen lyse striper..

Jeg gikk og forhørte meg hos noen andre frisører om hva jeg kunne gjøre for å få bort den oransje fargen.. De anbefalte en minicolor med lys askeblond.

Har noen forresten erfaring med dette? Om det funker??

det blir garantert bedre[:)] 

Var det Magma, som både inneholder bleke og farge. Men sånn utenom funker det dårlig å prøve å farge håret lysere...

Jeg hadde klaget og fått fikset på håret til jeg ble fornøyd.

ORIGINAL: mamma til leah

Eg har mørkt hår, men da BLEIKA eg hettestriper, og korigerte det etter på! Altså, jevner fargen ut, og fjerner di røde pigmentene. Og det ble veldig bra[:D] 

Men altså, en kan aldri FARGE håret lysere, da må en bruke bleiking! Og synst du burde få en ny farge gratis, dersom det var hun som gjorde feil.

Ja hun sa det men hun måtte oppi med litt blekemiddel også etter hvert..
Jeg prøvde å klage men hun skyldte på at jeg var gravid...
Men blir det ikke bedre etter den minicolor'n så skal jeg gå å klage... [;)]

ORIGINAL: Kranglefanten

Var det Magma, som både inneholder bleke og farge. Men sånn utenom funker det dårlig å prøve å farge håret lysere...

Jeg hadde klaget og fått fikset på håret til jeg ble fornøyd.

Farge lysner ikke farge. Så det hadde jeg klaget på, hun burde jo gå på skolen igjen... 

ORIGINAL: JafseSlafsaSlappfis

ORIGINAL: Toadette_

ORIGINAL: Toadette_

jeg skal ta minicolor til tirsdag,kan oppdatere da[:D]

hva er det og hvor får en kjøpt det?
tar det hos frisøren[:)] er på en måte en glansvask,såvidt jeg har skjønt[:)]

ahh, trodde du gjorde det hjemme selv [:D]
de hadde det så man kunne kjøpe til hjemmebruk også,men bare ett lite utvalg,og det var ikke lyse farger,som jeg ville ha[:)]

Jeg har kjøpt lys askeblond på vita. Den skal holde til ca 24 hårvasker.

ORIGINAL: BambinoLukas

ORIGINAL: mamma til leah

Ja hun sa det men hun måtte oppi med litt blekemiddel også etter hvert..
Jeg prøvde å klage men hun skyldte på at jeg var gravid...
Men blir det ikke bedre etter den minicolor'n så skal jeg gå å klage... [;)]

Det er ikke lurt. Gå med en gang UTEN å gjøre noe selv. Du kan fort gjøre saken verre.

Ho bør lese litt farge teori på nytt gitt. Og ikke skylde på at du er gravid, for det ho har gjort er jo helt feil oppskrift. Ikke bruk minicoloren og gå tilbake får å få de til å rette det opp. Hadde jeg ikke god tatt.

Back
Topp