Ikke alltid en dans på roser...

Chubchubs

Flørter med forumet
"Yes, endelig har vi blitt foreldre, dette skal bare bli kos", har vi tenkt. "Nyyyyt det" får vi også ofte høre.

Desverre blir det ikke bare nytelse. Snuppa vår er nå 3 uker, og hun er herlig og god. MEN hun har en låsning i nakken, evt også en spenning i ryggen. Hun spenner seg i en bue (som en banan) bort fra meg når hun skal prøve å amme, og når hun er på stellebordet, skal ha på seg klær, presser ut luft, etc.

Dette er frustrerende for oss begge, det ser ikke ut som hun får i seg noe melk når hun spenner seg, og det låser seg når hun gaper over brystet, og hun begynner å gråte i frustrasjon. Jeg også...

I morgen skal vi til manuellterapeut, og det håper jeg raskt vil hjelpe :) Og i går var jeg på helsestasjonen og veide henne, og hun vokser helt flott. 255 g økning i uka :) men er slitsomt å amme henne kun 5 minutter om gangen, hver halvtime eller oftere. Om natta er vi begge heldigvis mer avslappet, og sover masse.

Gleder meg til dette er over, og blir bedre. Skal snakke med helsesøster om depresjoner på fredag, for frykter jeg utvikler en nå. Men kan være det slipper når hun har det bedre :)

Det er travelt mens det står på. Hadde selv en high needs baby sist, med låsninger i rygg og nakke. Her var det samsovingen på natta som reddet oss. Heldigvis går der over etterhvert :)

Hvil så mye du kan!

Ja det er så slitsomt med de låsningene. Det hadde storebror her også husker jeg- gikk noen uker før jeg skjønte det for helsesøster da at det var helt normalt.
Men en behandling hos kiropraktor og gutten var blid som ei sol.
Håper det funker sånn hos dere også.
Sender deg gode tanker og litt ekstra krefter, det blir bedre!

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har min sympati! Eldste var KISS/KIDD-barn og hadde i tillegg kolikk. Det hjalp mye da vi var innom Ute Imhof (barnefysio) og hennes daværende kollega, en nederlandsk manuellterapeut (husker ikke hva han het). Godt dere får hjelp!

Jeg ville kaste opp på folk som ba meg nyyyyyte spedbarnstida da jeg fikk førstd. Han hadde kolikk i tre måneder og det var ikke noe nyyyyyting for å si det sånn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff, høres likt ut som barnet til venninna mi.. :/ hun gikk vell til manuelterapaut om jeg ikke husker feil og barnet ble myyye bedre etter hver behandling.

Uff, høres slitsomt ut. Håper hun blir bedre av behandlingen.

Var til behandling i dag, manuellterapeuten var imponert over alt jeg hadde oppdaget selv, imed at jeg var førstegangsfødende :) hun fikk litt behandling, men gråt så tårene spruta (vondt for mor å se) da hun rørte nakken hennes :(
Mye jeg skal gjøre selv, bl.a
•presse haken hennes ned mot brystet når hun er våken, for å strekke nakken, la henne ligge mye på siden.
•presse henne sammen til en ball når vi gikk rundt med henne (pakke henne inn, som hun sa), og sitter med henne på fanget.
•ikke legge henne noe særlig i mageleie da hun har for spendt nakke, og ikke er så sterk som hun ser ut som.
•passe på når hun sover lett, at hodet er vendt nedover til siden, og ikke bakover.
•bære henne så mye som mulig når hun er våken.
•ikke være så forsiktig, bli litt røffere og mer hardhendt :p

Neste time for behandling får hun om 3 uker, så nakken ikke blir sår.

Har stor forståelse for hvordan du har det. Og det er jammen godt at du oppdaget nakkeproblemene hennes. Jeg er imponert over selvinnsikten din når det gjelder depresjon, veldig viktig å ta fatt i så tidlig som råd.

Storesøster her hadde også problem med nakke og rygge. Noe jeg selv oppdaget, men da jeg henviste henne til kiropraktor, ble jeg møtt med forakt og fikk tips om foreldrerolla i stedet (!!!). Jeg gav meg ikke og fikk til slutt time hos manuellterapeut, og han fant kraftig låsning i rygg og nakke.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Back
Topp