Ikke alltid alt stemmer

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Når vi skulle far hjem fra sykehuset igår fikk vi beskjed om at Emilie hadde gått ned mer enn 10% og at vi måtte amme hyppig samt far innom helsestasjon idag å veie henne.
Hun har spist kjempebra det siste døgnet og melka kom for skikkelig igår kveld, og de siste ammingene har hun fått så mye melk at det rinner over flere ganger, så jeg var ikke noe nervøs for veiingen idag.

Men når vi veier henne har hun allikevel gått ned 100g fra igår...
Vi skjønte ingenting og følte at det må være noe feil, men vi måtte jo bare høre på fagfolket. Nå skulle jeg altså amme hver tredje time, også natten igjennom og gjerne notere antallet tissebleier. Så skulle hun få helsesøster til å kom på hjemmebesøk allerede på onsdag.

Når vi var ferdig og samboer kledde på Emilie studerte jeg vektkortet.
Fødsel: 3900g
Dag 2: 3580g
Dag 3: 3680g
Idag: 3585g
Jeg nevnte for helsesøster at tallene så rare ut, de burde jo bare gå nedover, men hun sa at hun bare måtte gå etter sist vekt mot dagens vekt.
Da så jeg fødselsrapporten, og der står det "vekt ved hjemreise: 3490gram" :o
Det skulle i sånn fall bety at hun har gått OPP 100 gram fra igår!
Jeg viste også dette for helsesøster og nå reagerte også hun, og tok en telefon til sykehuset.
Det viste seg at de på sykehuset hadde skrevet feil vekt på "Dag 3" og den dyktige jenta vårres faktisk gått opp 100 gram ❤️
Da kunne vi skippe alt hun sagt og bare fortsette som vi gjorde nå ;)
Ibland må man stole på mors magefølelsen og ikke på fagfolk ❤️

Ja lurt å passe på selv også.
Men bra dere fant det ut og slipper ekstra styr :)

Ja jeg ble skikkelig skuffet over å måtte begynne å styre med alt som hun sa når jeg syntes det fungerte så bra med amminga som vi gjør det! :o

Ja, det er litt av et kjør.

Eldste vår gikk ikke opp i vekt, og vi hadde et mas med pumping, mme, sonde, flasker og ammeskjold. Viste seg at hun hadde melkeproteinallergi, så da jeg kuttet melk fra min kost gikk hun opp i vekt :) Har vært skikkelig avslappende at de to neste følger normalen :)

Ja, det er litt av et kjør.

Eldste vår gikk ikke opp i vekt, og vi hadde et mas med pumping, mme, sonde, flasker og ammeskjold. Viste seg at hun hadde melkeproteinallergi, så da jeg kuttet melk fra min kost gikk hun opp i vekt :) Har vært skikkelig avslappende at de to neste følger normalen :)
Åh ja! Det vil jeg tru :)

Back
Topp