Ikke akkurat en beroligende kontroll..

Frk Knuts

Betatt av forumet
VIP
Må bare lufte skallen litt. Jeg er 38+5 idag.
Var hos jordmor i går, og alt var heeeelt greit frem til hun skulle måle magen min. Hun målte og målte - og "hm'et" seg frem og tilbake - før hun til slutt sa at magen min ikke har vokst de to siste ukene. Jeg forklarte at magen min hadde sunket, og som hun selv hadde sagt så har hodet festet seg - til forskjell fra forrige gang.
Hun tenkte litt til, og sa at det sikkert ikke var noe - men at hun ville henvise meg til sykehuset for ultralyd.. Slik at de kunne sjekke om morkaken fungerte slik den skulle eller om den gjorde at lille frøken ikke fikk nok næring der inne.
Isåfall vil jeg nok bli satt i gang, slik at hun heller kan få mat på utsiden.. Men det var veldig mulig at frøken bare hadde bevegd seg nedover som gjorde at magen var mindre (men om dette er vanlig - hvorfor ultralyd?!)

Det er mulig jeg er hysterisk - men det var jo ikke akkurat dette jeg ville skulle skje på slutten. Mannen var med på kontrollen, og har etter dette gjentatt jordmors ord som et forbanna mantra (snille mannen) - men jeg blir jo ikke akkurat beroliget.. Tuuusen spørsmål som suser rundt - spesielt rundt dette om hun vil bli/er blitt skadet av eventuelt for lite næring osv..

Så nå sitter jeg her da. Og venter på telefon eller BREV fra sykehuset med innkallelse til ultralyd. Blir SPRØ!

Noen som har noen kloke ord??

uff... ikke kjekt når du ikke får svar med en gang! Var det samme jordmor som målte deg forrige gang? Jeg varierte mellom lege og jordmor i forrige svangerskap og det var alltid litt uregelmessigheter ift målingen da (de forklarte det med at det ville varierer hvor de målte fra). Hvordan er aktiviteten til minien da?  Går nok helt sikkert vedig fint med den lille. Men forstår at du er nervøs. Vi er jo så nærme og nå skal de jo bare komme ut å være sammen med oss!

Er jo ikke alle som er så flinke til å formidle budskap heller... Er jo veldig mulig at det ikke er noe å bekymre seg for egentlig, men at du rutinemessig skal sjekkes nå. Kjenner du mindre bevegelse fra barnet?

Kjenner heldigvis samme mengde bevegelse! Ellers tror jeg at jeg hadde parkert på sykehuset, til de ville sjekket meg ut.. Ja, og så er det samme jordmor som har målt meg de siste gangene - så derfor ble jeg litt småstresset.. Hodet er festet, men hun ligger muligens også oppunder ribbeina mine - så kunne være derfor det ble vanskelig å måle - fordi hun kanskje ikke fant den "rette" toppen å måle..
Nå så jeg jo at hun forsøkte å smile og ha en " ingenting å være redd for"-holdning - men det stresser meg nesten mer! hehe.. Forstår det den som kan.. Hormoner? :-)

Er sikkert (og forhåpentligvis) ingenting å være redd for - men det er jo som du sier, Simle, at nå er det så nært slutten - og vil jo egentlig bare at alt skal avsluttes greit og hun kommer ut frisk og rask!

Magen min har begynt å "avta" på skalaen den også, og vokser ikke like mye på toppen.. Jordmora mi sa bare at det betydde at ungen hadde lagt seg lengre ned i bekkenet. Det er helt sikkert ikke noe farlig, er nok bare det at ungen legger seg lenger ned:-)

Ja, det er jo det jeg tenker også! Og jordmor sa jo det hun også.. Men så ble det litt "hm'er" og hun ble litt hastig med å skulle henvise meg til ultralyd på sykehuset, bare for å sjekke.. Kan jo være at hun bare er ekstra forsiktig! Og sånt liker jeg jo.. Men da begynner jeg jo å tenke sånn som "hvis dette virkelig er så normalt, så hvorfor henvise meg til ultralyd for å sjekke morkaken?"..

Men bedre føre var! Herregud.. Jeg er bare glad at jeg isåfall får bekreftet/avkreftet hva som skjer og at det i så fall kan gjøres noe med! Men ventetiden... .Aaaaaaarh.

Back
Topp