Ikke ømme bryster lengre, "menssmerter" i noen dager - er det over nå, tro? *En slags oppdatering i #4*

Mariamamma

Forelsket i forumet
Jeg er 7 + noen få dager i dag. Stod opp nå, og kjenner at brystene er så godt som "normale", verken ømme eller sånn harde og struttende som de har vært en stund. Magen min er heller ikke oppblåst, ser helt ut som før. (Altså mindre luft, vil jeg tro..)

I forgårs begynte jeg å murre og verke i mage og korsrygg, veldig mensaktig. Har venta på blod på dopapir/i truseinnlegg, men ingenting har kommet.

Jeg hadde en MA i januar, det ble ikke oppdaget før uke 12-13, da jeg begynte å blø og få smerter. Babyen døde da i uke 9.

Jeg er fortsatt litt kvalm når jeg er sulten, men mindre enn på det værste.

Bør kanskje kontakte JM og be om en UL? Jeg får vel det når jeg har mista før, vil jeg tro?

Men er det noe håp i det hele tatt her? Jeg merker jeg har innsett at dette nok ikke gikk denne gangen heller. Usikker på om vi vil prøve igjen også, det er jo ikke noe man ønsker å oppleve gang etter gang dette her... Og jeg frykter det er noe ved min helse som evt. fører til disse avbruddene.

Æsj. Var jo ikke sånn dette skulle gå, var det vel?
 
Det er helt normalt å både ha og ikke ha symptomer :) Menssmertene kan rett og slett være fordi du er gravid og det skjer mye i livmoren din nå. Jeg har ofte murringer i både rygg og mage, det hadde jeg også forrige svangerskap :) For din egen del er det kanskje lurt å ta kontakt med jordmor, fordi du har hatt en MA tidligere. Da kan jordmor få sjekket deg litt, evt gi deg UL slil at du får se selv hvis alt er som det skal :) Husk at stress er ikke bra det heller :) Lykke til!
 
Jeg må bare fortelle deg hvordan jeg har hatt det de siste ukene.

Hadde ekstremt ømme pupper fra unnfangelsen omtrent frem til ca 6+2. Etter det forsvant det. I tillegg var jeg vanvittig kvalm, klarte ingenting annet enn å ligge på sofaen.

Har vært sikker på at jeg har hatt en ma, da jeg aldri har opplevd dette før. De to siste ukene har jeg så godt som ikke vært kvalm, bare trøtt. Men på ul i går fikk jeg se et nydelig bankende hjerte :)

Tror jeg bare må være utrolig heldig som er i så god form. Får inderlig håpe at det samme gjelder for deg! Håper du får komme til på ul så fort som mulig. Det er også mulig å ta stigningsprøver for å se om det er håp...

Lykke til :)
 
Vel, jeg grep tak i et lite halmstrå (følte jeg), og leverte en u-prøve på legekontoret i dag for å få sjekka med u-stix. Velvel, her sitter jeg med penicillinkur for UVI.
Lurer på om det er det hele altså - kan man få ubehag i underliv/nederst i magen av det?
 
Brystene er forresten ømme fortsatt - men ikke sånn 'spente' som jeg tror de var før...
 
Du kan absolutt få ubehag i underliv/nedre mageregion av UVI. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille spiren :) Bra tegn at brystene fortsatt er litt ømme da :)
 
At jeg ikke tenkte på det! Hadde uvi i forrige svangerskap (ca uke 8), og jeg hadde så sterke smerter at jeg lå i fosterstilling på baderomsgulvet og gråt! Trodde jeg spontanaborterte. Så ja, du kan absolutt ha smerter nederst i magen ved en uvi :) Jubler for at det ikke var verre! Hurra for baby :)
 


Caroline89 skrev:
At jeg ikke tenkte på det! Hadde uvi i forrige svangerskap (ca uke 8), og jeg hadde så sterke smerter at jeg lå i fosterstilling på baderomsgulvet og gråt! Trodde jeg spontanaborterte. Så ja, du kan absolutt ha smerter nederst i magen ved en uvi :) Jubler for at det ikke var verre! Hurra for baby :)


Ja, jeg tillater meg selv å tro på at bittelille har det bra nå, merker jeg - har absolutt ikke trodd på det de siste dagene... :)
Nå tenker jeg at jeg venter og ser om ubehaget blir borte om et par-tre dager, når penicillinet får virke. (Og så skal jeg huske å være flink jente og levere inn ny prøve for å være sikker på at alt er bra når kuren er over etter 5 dager ;) )
Og så ringer jeg nok JM og får en time neste uke eller uka etter, for ønsker fortsatt en tidlig UL pga forrige svangerskap, kjenner jeg - vil veldig gjerne vite og kunne slappe av :)
 
Det høres ut som en god plan :) Godt å høre at du er litt mer avslappet nå! Ingenting er bedre enn det.. Vi må huske på å nyte litt også, ikke bare surre tankene våre over på hva som kan skje eller annet negativt tulleball! Vi er gravide, punktum! :D Er det ikke deilig å tenke på? :) Gud, så heldig vi er!
 
Hvordan gikk dette?

Tråden er fra 2013, så ikke sikkert medlemmet er aktivt lengre. Men kan jo være du snart får svar :) bare nevner det i tilfelle du ikke la merke til at det er en gammel tråd
 
Back
Topp