IKEA tvbenk (Lack)

Mitchi

Elsker forumet
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20105341

Jeg har denne tvbenken i samme farge, brunsvart. På toppen har den en god del skraper som ikke er fine, og den trekker til seg støv med en gang.
Skal egentlig kjøpe ny tvbenk, men prøver først å "fornye" den gamle litt..
Vil ha den hvit. Hvordan bør jeg gå frem? Burde jeg pusse og male eller burde jeg spraye den? Og hvilken maling/spray bør jeg bruke?

ORIGINAL: Miss Fat

Er det den sponplate typen hylle fra ikea så har jeg en veninne som har fornya sine billy hyller.

Ho vaska de med salmiakk, pussa lett ned, så grunna og malte fint over. Hyllene hennes var og brunsorte, og ho malte de hvite. Såg nesten ut som ho hadde kjøpt nye.

Okei. Takk for svar. Får prøve det[:D]

Har den samme, og har planer om å fornye den også.. Prøvde meg litt med sjablonger i går, og det ble ganske så greit det[:)] Koster jo nesten like mye med ny som å male den, liksom, så jeg veit ikke om jeg gidder[8D]

Har den brunsvarte og vurderte og male den, men nå sendte jeg nettopp mannen ut og henter en ny brukt i hvit i steden[8D]

ORIGINAL: alexine

Har den samme, og har planer om å fornye den også.. Prøvde meg litt med sjablonger i går, og det ble ganske så greit det[:)] Koster jo nesten like mye med ny som å male den, liksom, så jeg veit ikke om jeg gidder[8D]

Kan tenke meg at det er billigere å bare kjøpe en ny, ja. Men jeg vil ikke ha en ny som er lik den gamle, så tenkte bare å gjøre noe med den vi har istedefor å kaste den. :)

ORIGINAL: Mitchi

ORIGINAL: alexine

Kan tenke meg at det er billigere å bare kjøpe en ny, ja. Men jeg vil ikke ha en ny som er lik den gamle, så tenkte bare å gjøre noe med den vi har istedefor å kaste den. :)

Jeg så ei her inne som hadde malt en sånn bokhylle, så den så ut som den var av grå mur. Syns det var dritkult og har tenkt samme tanken... Har så lyst til å male veggen bak tv`n mørke grå, og da hadde det jo vært kult med den i litt lysere grå... Men jeg er usikker! hehe... Har ihvertfall fått helt dilla på grått, så den blir i den fargen ihvertfall, mur-lookalike eller ikke! hehe...

Eller hva med møbel og skap folie?

http://www.malerietfargehandel.no/?id=197348

Back
Topp