IKEA kjøkken

Amourica

Glad i forumet
Er vel en del av dere som har erfaring med dette :)

Hvor lang tid i forveien er det lurt å få bestillt kjøkkenet? 
Har de absolutt alt på lager?

Andre gode tips ved kjøp av kjøkken der?

kommer an på hvilken ikea dere bestiller fra, fordi noen har alt inne til noen typer kjøkken mens andre har inne til andre. vi kjøpte på ikea, og valget sto mellom 2 typer, og da ble valget enkelt når det bare var det ene de hadde alt til på lager..
når det gjelder bestillingstid vet jeg ikke.. kan d stå på nettsidene deres?

Kommer helt an på kjøkkenet, men 4-5 uker

I vårt tilfelle er det Leangen som blir nærmeste varehus.

Jeg lurer på det med bestillingstid ol. fordi vi bor 3 timer unna og vi må nesten planlegge litt på når vi kan kjøpe det og forvente å få det hjem :P

Føler jeg har saumfart sidene i jakt på svar på det men finner ingenting..

Jeg er veldig fornøyd med mitt Ikea kjøkken :)
Om man vil ha det på distribusjon bør man vel regne en 6-8 uker (kommer ann på hvordan benkeplate man vil ha), ellers har man jo mulighet til å plukke det selv og da pleier de jo å ha det meste inne, bare husk at ikke alle varehusa har fullt sortiment.

Andre tips, hmm, bruk de ansatte og få mye ideer, og jeg ville så absolutt tatt valget med distribusjon, mest sannsynlig i underkant av en 1700 kr for plukking og transport.

eg fikk alt på en gang, men det var ett mindre (i dagens standard) kjøkken, så kanskje det var derfor man var heldig at alt var på lager. 
gode tips blir vell å bruke det planleggingsprogrammet godt for å finne best løsninger før dåke skal bestille.  viss dåke skal montere det sjøl, så anbefaler eg å ta skap for skap, ikkje "rote" med flere på en gang :)  eg skjønte ikkje korfor eg hadde hørt dårlige ting om å montere sjøl, for viss en har montert litt møbler før, så går det veldig greit :)  vell og merke, UTEN barn! :D

lykke til :)

Tusen takk for svar :)

prøver og å overbevise kjæresten min om at vi må bestille det i god tid, skal vi ha det klart til montering de ukene vi har satt av til det.

jeg vet ikke med bestilling, men vi har kjøpt 2 nye ikeakjøkken de 4 siste årene (to forskjellige hus altså, ikke fordi kvaliteten var så dårlig hehe), og vi har dratt på ikea i oslo med varebil og fått med oss alt vi skulle ha hjem samme dagen :)

Jeg har bygd 4 kjøkken fra ikea, (flyttet alt for mye,) men vi har bare kjørt og hentet selv den dagen vi skulle ha det. Det anbefales ikke, for de har aldri hatt alt vi skulle ha. Enten mangler det hylleplater i den ene bredden, eller så mangler det to av skuffefrontene, skapdøren til hjørneskapene, osv., osv.. Helt greit når du bor i nærheten, men ikke ellers. Neste år planlegger jeg å bygge mitt femte og siste kjøkken, og da skal vi også få det levert. Oppdater når du finner ut av leveringstidene da.

Ramsjø er f.eks en kjøkkenfront de ikke har på lager. Dette må bestilles og sendes gratis til deg fra lager i Sverige. Her må man påberegne noen ukers (kanskje 5-6 uker) leveringstid.
Kjøkken som Ståt og Lindigø har de på lager på varehusene, disse kan bestilles med du må da betale frakten selv. Disse har kortere leveringstid.

Skal dere ha benkplate i tre er det også lengre leveringstid, og enda lengre tid om dere skal ha den på spesialbestilte mål.

Vi bestilte først ramsjø, men vi ombestemte oss da vi begynte å åpne og se på noen fronter. Vi tok da det med å leverte det inn og bytta inn til lidingø på nærmeste varehus. Da plukka vi alle delene selv, og fikk med oss alt samme dag. Nå har ikke vi verdens største kjøkken, så om man har svæææært kjøkken ville jeg overveid å få noen til å plukke og levere. Da får man hvertfall alt samtidig :)

Bruk kjøkkenplanleggeren på ikea, og sjekk om dere har fått med dere alt av sokler, dekkfronter, foringer osv før dere bestiller.

Da vi skulle bestille, så dro vi innom noen uker før vi skulle bestille og hørte hvor lang tid det ville ta å få alt, siden vi også skulle ha hvitevarer. Det meste kunne vi få på dagen, utenom et par hvitevarer som ville ta et par uker så da bestilte vi det da og dro å kjøpte det andre senere (de hadde alt inne så fikk alt sammen da). Benkeplate, som skal bli tilskjært på egne mål, tok 5-6 uker så da droppa vi det.

Vi bestilte ikea kjøkken. Vi bor ved Bodø,men kjøkkenet ble fraktet ifra Oslo. Bestilte alt ifra nett. Det tok i underkant av tre uker fra vi sendte inn første bestillinga til kjøkkenet kom på døra. ( Var noe mailer frem og tilbake hvor de ifra ikea rettet litt på tegningene osv som var sendt slik at alt ble rett) Men alt i alt er vi superførnøyd! Eneste var at de glemte å sende med kjøleskap, men det ettersendte de med en gang vi sa ifra:) Hvis du skal bestille kjøkken, så anbefaler jeg deg å begynne lang tid i forveien. Jeg begynte ett halvt år før med å tegne det, og sette inn ting, og jeg kom på mange nye ting etterhvert som ikke ville vært med om jeg hadde hatt kort tid, for da hadde jeg glemt det. Ikea planleggeren er veldig kjekk, for da lagrer du bare imellom hver gang, også er det superenkelt å sette inn nye ting liksom:) Skriver ifra ipad,så derfor ingen avsnitt:/

tusen takk for svar :)

er ikke store kjøkkenet vi har bare en ca 8 kvm.. 
Har og tenkt å ha Valla Valnøtt. 
Har og planer om å ha alle hvitevarer derfra.

Men da lokker jeg med meg min kjære med på en IKEA tur i slutten av mai, først og fremst til å få litt hjelp med finpussen på tegningene og for å forhøre oss litt :) 

Så blir det kjøkkenhandling når skattepengene kommer :)

For oss ble det bare tull, utsettelse av levering etc sist sommer. Men i høstferien gjorde vi et nytt forsøk, og da kom kjøkkenet som avtalt. Så mitt råd er vel å unngå ferieavvikling om dere betaler tilkjøring :) Nå har vi et superfint kjøkken synes jeg :)

Back
Topp