Igangsetting

Nataljee

Andre møte med forumet
Noken som har erfaring med igangsetting no med koronaregla? Tar det ofte veldig lang tid? Skal settast igang mandag (er da 39+3).

Tenker siden far ikkje får komme inn på føden før det er aktiv fødsel.
Vi har 2,5 time reise til sjukehus, så litt dumt for han å reise heim tenker eg?
 
Ville sjekka med sykehuset. noen plasser får far være med :) Ifft hvor lang tid det tar så er vel det veldig individuelt...
 
Nå har ikke jeg blitt satt igang før, men tror det kan ta alt fra noen timer til flere dager? Det kan også avhenge av kapasitet på føden.
 
Tror det kommer veldig ann på hvilke personer du treffer på også. På papiret skulle pappaen ikke være med her etter timen på poliklinikken, men jordmor såg gjennom fingrene og så lenge hun ikke «såg» han, kunne han være med. Her dro pappaen hjem til treåringen etter noen timer for det kunne jo ta lang tid, (Vi har 30-40 minutt å kjøre) Og hadde det bare vært en, hadde jeg blitt sendt hjem til ballongen datt ut/dagen etter.
 
Tror det kommer veldig ann på hvilke personer du treffer på også. På papiret skulle pappaen ikke være med her etter timen på poliklinikken, men jordmor såg gjennom fingrene og så lenge hun ikke «såg» han, kunne han være med. Her dro pappaen hjem til treåringen etter noen timer for det kunne jo ta lang tid, (Vi har 30-40 minutt å kjøre) Og hadde det bare vært en, hadde jeg blitt sendt hjem til ballongen datt ut/dagen etter.




Ja er nok stor forskjell på kven en møter. Rekner med vi ikkje blir sendt heim, pga lang reisevei og at det må klaffe med ferje :facepalm: kjedelig at det er slik, men må nok bare følge reglane slik dei er :sorry:
 
Jeg ble igangsatt på Kalnes i Østfold nylig. Der var det fri besøkstid for pappa, men han fikk ikke overnatte før fødselen var aktiv. Jeg ble innlagt fra igangsettelsen pga svangerskapsdiabetes og litt andre ting. Min kropp brukte en del tid på å respondere på igangsettelsen. Jeg ble satt i gang en onsdags morgen og fødte lørdag morgen. Pappaen var der hver ettermiddag og kveld fram til natt til lørdag, etter det overnattet han. Igangsettelsen hos meg var først ballong, så modningstabeletter (svelg) og så modningstabelett (vaginalt). Fødselen var noenlunne normal, men hadde lengre pressefase enn vanlig, men det skyldes trolig ikke igangsettelsen. Jeg var på barselavdelingen i tre dager etter fødselen. Ønsker deg lykke til!
 
Back
Topp