Igangsetting

gravidlykke19

Glad i forumet
Er det noen her som har erfaring med og sette inn ballonkateter?
Syntes du det var vondt? Og var du moden når det ble satt?

Har ingen erfaring selv, men kjenner flere som har blitt igangsatt og det har gått helt fint :) vet ikke om de var moden fra før da.

Tror da det er flere her som har blitt satt igang med ballong? :)

Sniker :) Ble satt i gang med det. Synes det var vondt, men mange som ikke synes det er vondt som jeg kjenner :) Jeg var veldig umoden og har bakovervendt livmor, så var vanskelig å komme til. Men riene startet etter 15 minutter!

Sniker :) Ble satt i gang med det. Synes det var vondt, men mange som ikke synes det er vondt som jeg kjenner :) Jeg var veldig umoden og har bakovervendt livmor, så var vanskelig å komme til. Men riene startet etter 15 minutter!
Merker jeg er litt nervøs, ble strippa i går og det var sinsykt vondt!
Håper ballong har god effekt hos meg også! :)

Merker jeg er litt nervøs, ble strippa i går og det var sinsykt vondt!
Håper ballong har god effekt hos meg også! :)

Når skal du settes i gang? Er du moden? Hvor langt er du på vei? Selv om jeg syntes det var ille, så kjenner jeg mange som ikke synes det :) Og det tar omtrent 5 minutter totalt, så går fort! Lykke til :)

Når skal du settes i gang? Er du moden? Hvor langt er du på vei? Selv om jeg syntes det var ille, så kjenner jeg mange som ikke synes det :) Og det tar omtrent 5 minutter totalt, så går fort! Lykke til :)
Skal settes i gang på tirsdag om jeg skjønte hun riktig, i dag er jeg 37+1 og er da 37+4 når jeg settes i gang. Aner ikke om jeg er moden eller ikke, fikk ikke vite det når hun strippa meg :p
Takk :)

Jeg gikk med ballong i et døgn, ingen stor effekt. Fikk stikkpiller etter den ble tatt ut, å da kom riene uten stopp.

Skal settes i gang på tirsdag om jeg skjønte hun riktig, i dag er jeg 37+1 og er da 37+4 når jeg settes i gang. Aner ikke om jeg er moden eller ikke, fikk ikke vite det når hun strippa meg :p
Takk :)
Hvis du ble strippa, må du i hvertfall ha vært litt moden. Jeg ble undersøkt på onsdag for å se om jeg kunne strippes, men jeg var helt lukket, låst og fullstendig umoden. Så da kunne jeg ikke strippes :p

Snakk med jordmoren din om ulike måter å settes i gang på, og hva du kan gjøre for å hjelpe kroppen!
(Ikke kjerringråd, akupunktur eller annet tull, men bevegelser, avslapning osv.)

Dersom du f.eks synes det er i overkant ubehagelig å få vaginale stikkpiller hver 4 time, kan du spørre om det er mulig å få noe som heter "Misodel," som er en "pille" som kun settes en gang, og kan sitte inne i 24 timer.

Husk også at det er DIN fødsel, selv om du blir igangsatt, og at selv om jordmødrene og legene må gjøre det som er best for deg og barnet, er det mange måter å komme til målet på. ;)

Back
Topp