Igangsetting

Søster Nina

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Fant denne artikkelen i dag: http://www.nrk.no/nyheter/1.11880685

Dødfødte i Danmark er halvert på tolv år, mest pga tidligere igangsetting. Retningslinjene er endra her også, jeg har lest på jordmorforbundets sider, men er litt skeptisk til hvordan dette praktiseres rundt om i landet...

Jeg kommer i alle fall til å ta opp dette med sykehuset når jeg skal dit på omvisning!

Sent from my iPad using BV Forum

Uff skummelt :-(

Sent from my GT-I9305N using BV Forum mobile app

Det står jo ikke noe om når de blir igangsatt?

Bare at det i 2009 ble bestemt at de skulle settes i gang 14 dager etter termin og at nedgangen i fødfødsler har vært stort siden da.

Her går vel ingen 14 dager over før de blir satt i gang

Sent from my iPhone using BV Forum

I elverum er du på overtidskontroll 1 uke over termin, kan bli satt igang da. Om du ikke blir satt igang da så blir du satt igang da 11 over tiden ;)

Sent from my iPad using BV Forum

På OUL fikk jeg en maksdato. Det var 11 dager over termin.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fikk også maks dato da jeg var på UL i uke 18, men den er 12 dager over termin.
Håper jeg slipper dette og at knøttet kommer til tiden, eller gjerne et par dager før :)

Syns det er skummelt at det ikke er tidligere enn 11 dager...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Med første skulle jeg bli satt i gang på dag 19. Han kom frivillig på dag 18.
Med andre var jeg på overtidskontroll på dag 7. Fikk ingen plan og legen sa faktisk at jeg kunne gå i 14 dager til... Blodtrykket steg for hver kontroll og det ble mer og mer kommentarer på urinen. De sa at de ikke hadde tid til å sette igang fødselen. På dag 14 ble jeg satt i gang og jordmoren skjelte ut legene som hadde nektet å sette igang fødselen tidligere.
Denne gangen har jeg fått 12 dager som maks. Legen min sier at hun skal sende meg inn på overtidskontroll på termindato, men hun kan ikke garantere noe. Ulrtalydlegen min, jobber som overlege på sykehuset, er veldig klar på at jeg ikke skal gå overtiden pga tidligere komplikasjoner.
Jm har sendt brev til sykehuset for fødselsforbedredende samtaler. Det er snart 3 uker siden, men jeg har ikke hørt noe enda:(

Back
Topp