Igangsetting

3to5

Prøver seg fram i forumet
Augustmødrene 2014
Er det noen som tidligere har hatt fødsel som har blitt igangsatt som vil fortelle hvordan det foregikk og hvordan fødselen forløp seg?

Jeg vet at det er stor forskjell, men det er spennende å høre for en som muligens blir igangsatt i løpet av uken.

Ble satt i gang sist. Inn på morgenen og fikk en pille. Kom tilbake på ettermiddag og hadde mange rier iflg målingene (trodde det var kynnere jeg..) fikk ny pille i 16 tida. Da de skulle sjekke åpning etter to timer tok de vannet, og først da kjente jeg riene.. To timer etter var snuppa født:) kjapp og tøff fødsel! Bare positive minner:) lykke til

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble satt igang 11 dager over termin sist. Var moden og hadde 3-4cm åpning så de valgte å bare ta vannet. Etter litt under 2 timer starta riene av seg selv :) 6 timer etter riene starta var han ute <3 en veldig fin fødsel :)

Jeg ble satt igang nå med drypp grunnet misfarget fostervann i uke 35+1. Fikk drypp så de skulle kontrollere det, i tilfelle babyen ikke tålte riene. Da kan de bare stoppe dryppet og ta keisersnitt istede. De økte dryppet hver halve time. Tok litt tid før jeg kjente noe, men etter 2,5 time var det da så jeg merket dem ;) Men hadde ikke kjempevondt. Da skulle jordmor sjekke åpningen og vi ble like overrasket begge to da jeg hadde gått fra 1 cm til 9 cm. Fikk nesten sjokk jeg, hehe.. Men så satte pressriene igang og de var merkbare. Babyen satt fast og ble tatt med tang etter 1,5 time. Da begynte hun å bli sliten (babyen altså), og det gjorde mor og ;)

Syns igangsettelse gikk helt fint. Raskt gikk det og.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp