Igangsetting

Side

Glad i forumet
VIP
Hvis man blir satt i gang, la oss si i dag, hvor lang tid tar det da før ungen er ute? Eller før de gjør noe annet? Hva er maks tiden de lar det gå?

Det kommer vel an på mange ting...
ei som jeg kjenner ble satt igang en fredag, ungen var ute onsdag...
men har jo hørt om andre som føder samme dag.

Har du fått dato?

Jeg skulle bli satt igang for 14 dager siden, så da fikk jeg 2 lungemodnings sprøyter med 24timers mellom rom mellom hver.
Og jeg fikk vite at når de startet fødselen så kunne det gå veldig fort, og det kunne ta noen dager.
Men siden jeg hadde 2 unger fra før, så sa de at det hjalp jo på fartsprosessen så det kunne gå enda fortere.
Men de fortalte meg og om forskjellig de gjorde for å få fortgang i fødselen og..

så er vel helt opp til hver enkelt egentlig, og hvor hast det er :)

Jeg ble sattigang med drypp, og det tok 5,5 timer så var gutten ute.. men dette er veldig individuelt. Har ikke hørt om at de har noen "grense" får hvor lenge man får holde på. Men det har de sikkert :)

Jeg skulle bli satt igang for 14 dager siden, så da fikk jeg 2 lungemodnings sprøyter med 24timers mellom rom mellom hver.
Og jeg fikk vite at når de startet fødselen så kunne det gå veldig fort, og det kunne ta noen dager.
Men siden jeg hadde 2 unger fra før, så sa de at det hjalp jo på fartsprosessen så det kunne gå enda fortere.
Men de fortalte meg og om forskjellig de gjorde for å få fortgang i fødselen og..

så er vel helt opp til hver enkelt egentlig, og hvor hast det er :)

Skulle bli? Hvorfor ble du ikke satt igang?

Jeg har
Har du fått dato?

Nei, har ikke akkurat fått dato, bortsett fra at jeg har fått beskjed om at jeg ikke skal gå på overtid og derfor blir satt igang senest på termin hvis hu ikke har kommet før.

Side: jo de skulle sette igang pga vanvittig høy gallesyre verdier, men samtidig så ville de ikke pga gutten var da -18 i vekst, så han var så liten :/
Men nå vokser han normalt igjenn, og gallesyreverdiene er nesten helt fine igjenn, så han får være i magen enda lengre :)

De skulle starte fødselen i uke 33, så er ganske glad for at det ikke skjedde :)

Jeg ble satt i gang kl 10:00, og han var ute 15:45. Det gikk veldig fort da riene først var i gang til han var ute. Ble satt i gang med gele. Etter dems "skjema" skulle han komme ca 19

Med førsten så fikle jeg modningspille i kjeden, så etter 6-7 timer tok de vannet og han var ute 4 timer etter det.
Viss du har noe alvorlig komplikasjoner eller at babyen må absolutt ut fort så gir de deg 2-3 dager fra du blir satt i gang til h*n må ut ellers er det ks.

Takker for alle bidrag og svar:)

Back
Topp