igangsetting??

Suzie <3

Forelsket i forumet
Hei hei, lurer på om det er noen her inne som skal igangsettes? og eventuelt når?
søstra mi ble satt igang 3 uker før termin og viste det en stund i forveien..

Ikke såvidt jeg vet. Men sist gang ble jeg det, fikk vite det dagen før faktisk. Synes det var en hard fødsel siden jeg ikke var moden i det hele tatt.

Håper inderlig det går naturlig denne gangen!

Jeg skal settes i gang. Vet en dato som overlegen og vi har snakket om, men den endelige datoen får vi da jeg er 38+3. 
Hvilken dato det blir er ikke noe vi kommer til å gå ut med ;) 

Trone skrev:
Jeg skal settes i gang. Vet en dato som overlegen og vi har snakket om, men den endelige datoen får vi da jeg er 38+3. 

vil du dele kvifor du skal igangsettas?

Trone skrev:

Greit å ha en dato å forholde seg til da! Vi får en KS dato om ikke tøffingen gidder å snu seg til hodeleie, men det orker jeg ikke å tenke på for jeg er en optimistisk og regner med at han snur seg!

Hvorfor skal du settes i gang? Jeg ble satt i gang pga skyhøyt blodtrykk og svangerskapskløe.

Jeg settes igang den 21.11, det er 1 uke før termin... Jeg settes igang pga at jeg har raske fødsler, når mine fødsler først har satt i gang skikkelig, så går det så fort at vi ikke hadde rukket sykehuset... Vi har 45min reisevei til sykehuset. Jeg ble satt i gang i fjor, det var første gang.. men da var jeg allerede moden (10 dager før termin) og hadde 3-4cm åpning, så de tok bare vannet... Ingenting skjedde på 2,5 time, så da gav de meg et svakt drypp, og da ble det fart i sakene... hadde fremdeles 3cm da jeg fikk dryppet, og 45min senere så var hun ute... 

Derfor blir jeg satt i gang denne gangen også... Han er mitt 5 barn, og hver fødsel har gått raskere og raskere... Min føste fødsel for 11 år siden varte i 7,5 time bare... 

Men det er noe heftige greier å få drypp altså... Det må jeg si... Men på en annen side, så ble jeg jo fort ferdig...
Har da heller ikke rukket noen form for bedøvelse, men skulle ønske at jeg gjorde det.... hehe

4småtroll skrev:
Jeg settes igang den 21.11, det er 1 uke før termin... Jeg settes igang pga at jeg har raske fødsler, når mine fødsler først har satt i gang skikkelig, så går det så fort at vi ikke hadde rukket sykehuset... Vi har 45min reisevei til sykehuset. Jeg ble satt i gang i fjor, det var første gang.. men da var jeg allerede moden (10 dager før termin) og hadde 3-4cm åpning, så de tok bare vannet... Ingenting skjedde på 2,5 time, så da gav de meg et svakt drypp, og da ble det fart i sakene... hadde fremdeles 3cm da jeg fikk dryppet, og 45min senere så var hun ute... 

Derfor blir jeg satt i gang denne gangen også... Han er mitt 5 barn, og hver fødsel har gått raskere og raskere... Min føste fødsel for 11 år siden varte i 7,5 time bare... 

Men det er noe heftige greier å få drypp altså... Det må jeg si... Men på en annen side, så ble jeg jo fort ferdig...
Har da heller ikke rukket noen form for bedøvelse, men skulle ønske at jeg gjorde det.... hehe

oii... du må ha hatt raske fødsler....er ikke det deilig da...å bli ferdig fort? Selvom  det sikkert går nesten litt for fort?
Min første fødsel varte i ikke så lenge den heller. Jeg fikk beskjed fra jordmoren at jeg skulle nevne det til føden når jeg nærmet meg terminen og jeg begynte å føle noe.

jeg ble satt igang på termin sist, og hadde helt umoden kropp så etter 5 døgn så ble det ks og da holdt jeg på og stryke med fordi de hadde tynet kroppen min maks. nå har jeg fått ks for verken jeg eller mannen ønsker han skal sitte der med babyen og få beskjed om jeg kanskje dør.

jeg skal settes i gang på torsdag.... så sant så jeg er moden... var begynt å bli moden på mandag... :)

Bebibooms skrev:
jeg skal settes i gang på torsdag.... så sant så jeg er moden... var begynt å bli moden på mandag... :)

Nå til torsdag? spennende.. oppdater oss :) og Lykke til!!

Nja.. Forsåvidt ikke, hehe!! Ikke alt i alle fall ;) 

Men noe av grunnen er at jeg har styrtfødsler og store unger. 
Første var på 5 timer og veide 4 kilo.
Andre var på 2,5 time og veide 4,5 kilo.

Resten av grunnene er mer private ;) 

-Nymphadora- skrev:

Trone skrev:

Greit å ha en dato å forholde seg til da! Vi får en KS dato om ikke tøffingen gidder å snu seg til hodeleie, men det orker jeg ikke å tenke på for jeg er en optimistisk og regner med at han snur seg!

Hvorfor skal du settes i gang? Jeg ble satt i gang pga skyhøyt blodtrykk og svangerskapskløe.

-Nymphadora- skrev:

Trone skrev:

Jeg har også hatt veldig raske fødsler. Så rundt uke 38 skal jeg ringe inn på føden så de kan undersøke meg/ta vannet. Men jeg skal ikke bli direkte satt i gang.. Har bicorn uterus så spørs om jeg går så lenge uansett... 

Jeg ble satt i gang sist pga vannavgang uten rier. Men jeg var moden da. Fikk kun gele og da var riene i gang med en gang den begynte å virke (etter 10 min ca). Riene var harde og vonde og jeg fikk liten pause i mellom. Sånn holdt jeg på i 21 timer. Da jeg fikk en skade under fødselen og jeg blødde veldig mye, så måtte jeg hasteopereres og få masse medikamenter fordi livmoren min hadde gitt opp. Men denne gangen håper jeg på en "drømmefødsel" Som er over på under 10 timer håper jeg! Og som starter av seg selv  Jeg hadde veldig fødselsangst, men pga god oppfølging fra super jordmor så er jeg faktisk klar for å føde vanlig igjen.

Jeg er satt i gang nå pga vannavgang uten rier. Fikk første pille innabords for en halvtime siden, så venter spent nå...

Jeg blir igangsatt enten dagen før eller på termindagen om ikke lillegutt kommer før. Har sv.dibetes og går på incsulin, og får ikke gå over termin.
Ble igangsatt sist også.

Back
Topp