Igangsetting...

ruttitutt

Andre møte med forumet
Da skal jeg straks avsted på sykehus for å kontroll.. Jeg har termin på fredag, og de vil helst unngå å sette meg igang pga av muligheten for komplikasjoner/haste KS, men kan jeg be dem om å "strippe" (eller hva det nå heter) livmorhalsen? Det er jo ikke like virkningsfullt, og fører vel ikke til samme mulige komplikasjoner som medisinsk igangsetting???Det de frykter ved annen form for igangsetting er at jeg skal få stormrier, og at jeg og ungen ikke skal få nok oksygen pga tidligere fødsler, der hjertelyden har vært svært dårlig på alle tre, misfarget fostervann, ett katastrofe snitt, og minste mor var minutter unna katastrofe snitt...

Jeg har ikke noen erfaring med stripping, men kan man velge å få gjort dette selv da? Trodde det var fagfolkene på sykehuset/jm som tok den avgjørelsen? Men uansett, svigerinna mi ble strippa 1 uke på overtid og hun fikk så tette rier at hun fikk aldri slappa av mellom dem og synes det var superslitsomt. Men tror det er veldig mange individuelle forskjeller når det gjelder stripping! Må vel være moden også for å kunne bli strippet?! Håper værtfall at det går bra med fødselen din :) Lykke til på kontroll!

Takk takk. Man kan be om det, men det er jo opp til legen uansett.. Blir bare frustrert over at alle legene har sagt at jeg skal ikke gå over termin av forskjellige årsaker, men samtidig vil dem ikke sette igang.. Og det er bare to dager til termin.. Håper bare på flere svar idag da :)

Ok Da, har tyrr ingen erfarenhet av det.. Lykke till hos legen! Kanske du får nå svar nå idag.. Massa Lykke till med födseln!!

ewepewen. skrev:
Ok Da, har tyrr ingen erfarenhet av det.. Lykke till hos legen! Kanske du får nå svar nå idag.. Massa Lykke till med födseln!!

Takk takk, og det samme til deg :)

Du kan bli strippet så lenge du er litt moden :) 
Jeg ble strippet flere ganger forrige gang, uten effekt, men det er jo verdt et forsøk! Lykke til 

Håper du slipper igangseting :)
Har hørt at stripping skal være ganske effektivt.

Lykke til :)

Jeg ble ikke strippet, da det ikke var modent i det hele tatt. Men blir lagt inn imorgen for å få satt inn foleykateter, og blir liggende over natta. Så får håpe håpe håpe at funker :)

Masse lykke til =)

Takk takk.. håper bare dem ikke sier de ikke har tid når jeg ringer imorgen... Så dere som skal føde i fredrikstad.. Knip igjen imårra ;) hehe

Back
Topp