Igangsetting VS å gå i fødsel på egenhånd

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Jeg har tenkt litt de siste ukene på fødselen med Adelén. Da hadde jeg rier annethvert minutt i flere timer. Rien rakk akkurat å gå ned til 0 før den bygget seg opp til 100 igjen så vi på riemåleren. Ekstremt vondt og slitsomt! For meg var riene ikke til å klare i det heletatt så takk alt i verden for epidural:smiley-ashamed004


Er det slik at det er vondere å bli igangsatt enn å gå i fødsel av seg selv?

Noen med erfaringer? :)
 
Last edited:
Det var det for meg. Stor forskjell også. Hadde ingen pauser da jeg ble igangsatt. Da var epidural redningen. Andre gangen startet fødselen av seg selv og jeg fødte uten smertestillende.
 
Jeg opplevde det samme som deg ved igangsettelse. Etter 1,5 time uten pause ropte jeg etter epidural..
Har termin om 9 dager, så håper veldig fødselen starter naturlig denne gang.. og hvis jeg skulle bli satt igang denne gangen også satser jeg på at det uansett blir lettere med nr to:bag:
 
Jeg hadde det slik også og fødslen startet av seg selv.

Veldig intense stormrier med lite effekt, så glad for at det var mulig å få epidural:)
 
Første startet av seg selv, tok «evigheter» (19 timer fra 4 cm, men riene startet mange timer før den tid), og var vondt stort sett hele tiden! Dumme meg nektet epidural pga sprøyteskrekk :oops:

Andre fødsel ble igangsatt. Fra første ri til han var ute tok det fem-seks timer, ikke i nærheten så vondt underveis og jeg var i mye bedre form etterpå. Trengte aldri tenke tanken på epidural. Hadde glatt tatt den fødselen igjen over den som satte i gang av seg selv!
 
Min induserte fødsel var ikke vondere enn de fem spontante.
 
Tror det er individuelt. Jeg hadde null pauser uten å bli satt igang. Ble aldri smertefri og lå sånn i mange timer uten fremgang.
 
Jeg opplevde det at den igangsatte fødselen var lengre og mer intens enn den som starta av seg selv.
 
Back
Topp