igangsetting med ballongkateter

Zonnestraaltje

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Er det vanlig at man blir sent hjem etter å ha satt inn ballongkateter når man er 41 og 42 uker på vei? Evt. når det er lite fostervann?

Er det vanlig at man blir sent hjem etter å ha satt inn ballongkateter når man er 41 og 42 uker på vei? Evt. når det er lite fostervann?
De trodde jeg hadde lite fostervann og ble satt igang med ballong. De vurderte å sende meg hjem, men bestemte seg for å legge meg inn. De hadde «diskutert det på morgenmøtet»:p men jeg vet ikke hvorfor. Var helt i starten av korona, så kan ha vært det? så begge deler er nok vanlig:)

Det er situasjonsavheng :) i utgangspunktet sier de at man skal reise hjem med ballong og komme tilbake neste dag hvis ikke noe skjer i mellomtiden, så lenge man ikke burde overvåkes i mellomtiden, men spørs jo hvordan de tolker lite fostervann som en risiko for noe eller ikke hos deg. Jeg dro hjem på ettermiddag etter å ha fått ballong, men sov på sykehuset om natten.
Lykke til :)

Jeg ble innlagt, men det endte i akutt keisersnitt ved 3 cm. åpning trolig pga. mangelen på fostervann. Hjertelyden falt kraftig under de første riene, så de antar navlesnoren kom i klem pga. mangel på fostervann. Babyen er ihvertfall ute og har det bra, men ja, jeg trengte aldri reise hjem med ballongen.

Back
Topp