Igangsetting med ballongkateter

Venter på tredjeGull

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
Etter kontroll hos jordmor i dag, 4 dager over tiden ble det bestemt at jeg skulle settes i gang i kveld. Dette pågrunn av høyt bt og ultralyd viste lite fostervann..
Jeg var lite moden og kanskje 1 cm åpning.. Fikk satt inn ballongkateter i kveld. Noen som har erfaring med dette? Jeg måtte forberede meg på at dette kom til å ta tid :-( må evt få tabletter etter at kateteret er fjernet for å vet modne mer..

Ingen erfaring, men lykke til! Krysser fingrene for mye at det ikke tar alt for lang tid!

Jeg ble satt i gang med ballong, fikk også beskjed om at det kunne ta fra en til fire dager. Så mannen dro hjem en tur etter mer klær, ting og lesestoff. Men kroppen startet selv etter bare ett døgn og vi endte opp med altfor mye bagasje :p

Synes metoden var bra, siden den får kroppen til å produsere egne hormoner.

Fikk ballong satt inn kl 17 i går.. Fikk rier med en gang omtrent /eller maserier. Dro hjem. Ballong falt ut kl 21.45.. Da tok riene seg veldig opp (mellom 3-7 min mellom hver). Dro tilbake til sykehuset ettersom det ble stille i magen, noe som bekymra meg. Fikk ctg , og nå ligger jeg på sykehuset og venter på de skal Ta vann i morgen siden det var for sent når jeg kom 22.15. Hadde ingen åpningen før ballong og kl 23 hadde jeg 3-4 cm, så veldig effektfullt på meg kan man si;) nå ligger jeg med intense rier på sykehuset og prøver å slappe av mellom slagene! Lykke til :)

Takk for det :-)

De fjerna kateteret etter 20 timer, da kunne de dra det ut uten å tappe ballongen. Så det har jo skjedd noe. Har fått første modningstablett etter det. Ikke merket noe spesielt enda bortsett fra en del mensmurringer og noen rier.. Så en får bare vente å se :-)

Fikk 1 modningstablett til, uten noe framgang.. så det ble bestemt å ta vannet mitt torsdag morgen.. etter dette kom det masse rier men jeg var fortsatt ikke.moden, bare 3 cm åpning. Fikk så riedrypp, etter noen timer var det fortsatt ingen mer åpning og babyen stressa, så det ble akutt keisersnitt på meg. Kom ei frisk og fin jente på 3890 gram og 50 cm lang

Back
Topp