Igangsetting med ballong

Druen29

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Er det noen andre her som ble igangsatt med ballong?
Jeg hadde rier natten før jeg skulle bli satt i gang, jeg hadde lite fostervann derfor måtte se sette meg i gang.
Kom opp dit, og legen sa jeg var minst 2 cm å satt inn ballongen. Mens jeg låg med ctg gikk vannet uten at jeg merket det, skulle hente meg mat så var både senga og buksa klissvåt. Jeg trodde da at ballongen hadde sprukket eller noe, men de konkluderte det med at det var fostervann. Om kvelden tok riene seg opp skikkelig, det var vondt å gå på do med ballongen og jeg følte den lå feil. Spurte jordmor om hun kunne rikke litt i den å se om den hang så godt, eller om det var bare jeg som var litt for pinglete.
Riene var ganske vonde å jeg fikk varme puter på ryggen min, varmet den ene etter den andre. Kl 24 var jeg så lei at der ballongen ikke hadde falt ut og at jeg hadde så vondt at jeg ikke kunne ligge en gang, spurte da jordmor om jeg kunne få noe å sove på, fikk sobril og morfin. Morfinen skulle fungere etter 30 min, lå å vred meg i senga, hadde ganske vonde rier. Tenkte bare på om det ikke hadde gått 30 min snart... Kl 01.30 var jeg så lei av å ha vondt at jeg drog i ballongen og den spratt ut! Ringte på jordmor og hun sa at jeg ikke trengte å ringe barnefar enda. Men jeg hørte ikke etter og ringte barnefar og sa han måtte kjøre!
Jeg kjente at jeg måtte presse med en gang, og når jordmor endelig sjekker meg så var jeg 8-9cm.. Og 4 timer etter var baby gullet ute!
Men jeg sitter igjen med å ikke bli hørt og forstått, de stolte alt for mye på den ballongen. Ble ikke sjekket en gang om jeg hadde åpning, lå å vred meg i smerter med varmeputer på ryggen! Jeg har selvsagt kjeftet på de i ettertid og sagt an den opplevelsen var helt forferdelig.

Måtte bare dele min historie, tilfelle noen andre og har dårlig erfaring med det..
 
Sånn skal det ikke være, veldig synd at du måtte oppleve det slik :shifty:
Hvilke sykehus var dette?
 
Sånn skal det ikke være, veldig synd at du måtte oppleve det slik :shifty:
Hvilke sykehus var dette?
Haugesund, men jeg holdt ikke noe igjen når jeg hadde fødselsamtalen! Så håper de har denne hendelsen i bakhodet hvis det skjer med noen andre.
 
Haugesund, men jeg holdt ikke noe igjen når jeg hadde fødselsamtalen! Så håper de har denne hendelsen i bakhodet hvis det skjer med noen andre.

Sniker fra April**

Jeg fødte i april 17 og april 20. Begge gangene igangsatt. Første gang med tabeletter og siste gang med ballong.

Første gang opplevde jeg også å ikke bli hørt. Det var en grusom opplevelse og fødselen ble også kategorisert som en traumefødsel.
Jeg gikk til oppfølging hele neste svangerskap ved sykehuset for å legge en plan for neste fødsel og for å bygge opp tilliten på nytt til fødesykehuset. Det anbefales virkelig om man sitter igjen med en slik vond følelse etter forgje fødsel. Glad jeg valgte å benytte meg av tilbudet.
 
Haugesund, men jeg holdt ikke noe igjen når jeg hadde fødselsamtalen! Så håper de har denne hendelsen i bakhodet hvis det skjer med noen andre.
Godt du sa i fra, får bare håpe at de tar det til etteretning:shifty:
Har noenlunde samme opplevelse fra KK da jeg fødte i 2017, men det var uten igangsettelse
Jeg skal igangsettes nå på lørdag så sant ikke fødsel starter av seg selv ila uken, kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til nok et opphold på KK, tredjegangs
Men apropos fødselsamtale, det har jeg aldri hatt i etterkant av mine fødsler, ikke som jeg kommer på hvertfall. Var det på sykehuset?
Håper ikke at du blir traumatisert etter denne hendelsen, tragisk at det skulle bli slik for deg :Heartred
 
Godt du sa i fra, får bare håpe at de tar det til etteretning:shifty:
Har noenlunde samme opplevelse fra KK da jeg fødte i 2017, men det var uten igangsettelse
Jeg skal igangsettes nå på lørdag så sant ikke fødsel starter av seg selv ila uken, kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til nok et opphold på KK, tredjegangs
Men apropos fødselsamtale, det har jeg aldri hatt i etterkant av mine fødsler, ikke som jeg kommer på hvertfall. Var det på sykehuset?
Håper ikke at du blir traumatisert etter denne hendelsen, tragisk at det skulle bli slik for deg :Heartred

Ja, hadde det med en jordmor. Der vi snakket om fødsel, hele diagrammet fra begynnelsen til slutt. Synes det var veldig fin måte å avslutte oppholdet på. Følgte ikke akkurat med på alt som skjedde i løpet av fødselen.

Håper det starter med seg selv for deg! Men det er flere solskinnshistorier enn ikke med igangsetting, var ikke får å skremme noen!

Masse lykke til! Snart får du premien din:Heartbigred
 
Ja, hadde det med en jordmor. Der vi snakket om fødsel, hele diagrammet fra begynnelsen til slutt. Synes det var veldig fin måte å avslutte oppholdet på. Følgte ikke akkurat med på alt som skjedde i løpet av fødselen.

Håper det starter med seg selv for deg! Men det er flere solskinnshistorier enn ikke med igangsetting, var ikke får å skremme noen!

Masse lykke til! Snart får du premien din:Heartbigred
Ble ikke skremt, og dessverre ikke overrasket heller :(
Men godt du føler at du fikk sagt ditt hvertfall :)
Satser på at han tar til fornuften og kommer snart :p
 
Jeg ble satt igang med ballong med barn nr.4 og nr.5, og det gikk fint begge gangene:happy: De falt ut av seg selv etter 1-2t begge gangene, og da begynte riene sakte men sikkert. Jeg ble igangsatt fordi jeg har flere styrtfødsler bak meg, for å ‘kontrollere’ det best mulig så jeg ikke føder hjemme el:p Mine opplevelser har vært flotte, men så har jeg jo født mange ganger også- man trenger visst mindre ‘drahjelp’ hvis man har født flere ganger før en igangsettelse (til sammenligning tok min første fødsel 33t:confused:).
 
Jeg ble satt igang med ballong med barn nr.4 og nr.5, og det gikk fint begge gangene:happy: De falt ut av seg selv etter 1-2t begge gangene, og da begynte riene sakte men sikkert. Jeg ble igangsatt fordi jeg har flere styrtfødsler bak meg, for å ‘kontrollere’ det best mulig så jeg ikke føder hjemme el:p Mine opplevelser har vært flotte, men så har jeg jo født mange ganger også- man trenger visst mindre ‘drahjelp’ hvis man har født flere ganger før en igangsettelse (til sammenligning tok min første fødsel 33t:confused:).

Ja, har nesten bare hørt at det får fint med igangsetting! Va bare at her stolte de litt for mye på ballongen enn pasienten selv!
 
Ja, har nesten bare hørt at det får fint med igangsetting! Va bare at her stolte de litt for mye på ballongen enn pasienten selv!


Det er såå dårlig gjort synes jeg!:( I mine første to fødsler følte jeg meg virkelig ikke hørt- bare informert om at de skulle gjøre sånn og sånn. Jeg var liksom bare med på slep:shy: Jeg har vært flinkere til å si ifra de siste gangene, og har hatt mye bedre fødsler da også.. Men synes det er idiotisk at man skal måtte ‘stå så på sitt’ for å kunne bli hørt? Fødselsomsorgen skal jo ha den fødende i fokus, og lytte til hennes behov...
 
Det er såå dårlig gjort synes jeg!:( I mine første to fødsler følte jeg meg virkelig ikke hørt- bare informert om at de skulle gjøre sånn og sånn. Jeg var liksom bare med på slep:shy: Jeg har vært flinkere til å si ifra de siste gangene, og har hatt mye bedre fødsler da også.. Men synes det er idiotisk at man skal måtte ‘stå så på sitt’ for å kunne bli hørt? Fødselsomsorgen skal jo ha den fødende i fokus, og lytte til hennes behov...


Ja, følte meg ikke hørt der jeg lå å kavet etter pust! Husker jordmora nevnte noe om at de ikke gjorde noe med ballongen før neste morgen, så når jeg fikk dratt den ut selv tenkte jeg "in your face" ;)

Man må stole på sin egen kropp, kjente lenge at det var noe som ikke stemte!
 
Ja, følte meg ikke hørt der jeg lå å kavet etter pust! Husker jordmora nevnte noe om at de ikke gjorde noe med ballongen før neste morgen, så når jeg fikk dratt den ut selv tenkte jeg "in your face" ;)

Man må stole på sin egen kropp, kjente lenge at det var noe som ikke stemte!


Huff- så trist at du fikk en sånn opplevelse! Ja, man må virkelig stole på sin egen kropp, og mammahjertet når det gjelder svangerskap og barna sine.. Føler det finnes mange historier hvor ting ikke ordner seg før man virkelig står på dessverre! :confused:
 
Back
Topp