Sist fikk jeg det av en jordmor. Funka ikke. Kjente ingenting. Gikk over, ble satt i gang, og det endte i hastesnitt. Null modning.
Denne gangen har jeg ikke svaret enda, men har fått nåler hos en virkelig akupunktør, som har jobbet med det i 30 år, og blitt lært opp i Asia.
10 minutter etter at nålene er satt, er baby i hundre i magen :) Hver gang, om den er aldri så rolig i timene før :) I tillegg kjenner jeg oftere "tak" og murring de dagene jeg har fått nåler. En hel natt med kynnere etc.
Jeg VET ikke om det er nålene som gjør det, men jeg velger å tro det.
Jeg tar ikke nåler for at det skal sette i gang fødselen, men for at kroppen skal være mer forberedt dersom det blir igangsetting på sykehuset (stor baby ombord). Kommer fødsel i gang av seg selv, er det en bonus :)
En periode fikk jeg nåler i øret. Bittesmå med mothaker, som jeg gikk med flere dager. Bekkensmertene var HELT borte. I det nålene falt ut, var det vondt igjen.
Jeg fikk nåler ved knærne, og dagen etter kunne jeg se anklene mine, og det var ikke vondt å gå (tappet for vann). Så at nåler funker, er jeg overbevist om :)
Så gjenstår det å se om det gir meg en bedre fødselsopplevelse enn sist!