Igangsetting: FRUSTRERT!

Roli15

Betatt av forumet
Himmelbarn
Innlagt på fjerde døgnet for igangsetting. Etter ballong i 24 t og 7 modningspiller over de to påfølgende dagene har det fortsatt ikke kommet i gang. Mangler bare én pille til og så skal de prøve å ta vannet har jeg blitt forespeilet. Kroppen er helt ute å kjøre, med rier som tar seg litt opp og så blir helt borte. Har ikke reagert nevneverdig på flere av pillene. Det er så frustrerende! Vet jo at dette kan ta mange dager, men når jeg er midt oppi det føler jeg meg så liten og har liksom ingenting å si. De spør meg hvordan jeg har det, og når jeg svarer at jeg er sliten og lei blir jeg bare avfeid med at det beste er jo at fødselen kommer igang av seg selv! Som om jeg ikke vet det! Men det er jo faktisk to grunner til at jeg blir igangsatt: har svangerskapsdiabetes og det er lite fostervann. Så nå håper jeg bare ting tar seg opp snart.... :( :(

Uff så kjedelig. Krysser fingrene for at det tar seg opp nå og at du snart får treffe lillen i magen. Masse lykke til!

Som å lese om meg selv! Akkurat det samme, følelsene og reaksjonene. Kroppen brydde seg slett ikke, fikk totalt 7 piller jeg også. Og så tok de vannet! Ble lagt inn den 1. og vannet tok de den 4., men da skjedde alt veldig fort for meg. Da var hun ute innen 12 timer. (igangsatt pga. svangerskapsforgiftning)

Nå har jeg vært innlagt en uke. Skulle dra hjem, fikk ikke, høyt blodtrykk igjen men de sluttet jo bare å gi meg medisiner selvom de visste at det var litt i grenseland. Så føler jeg er her på overtid fordi de valgte feil. Psykisk nedbrutt nå :( Håper på å få dra hjem i dag.

Masse Lykke Til!! ❤️ Sender deg mange gode tanker, det går til slutt - Ikke mist håpet. Hilsen ei som nettopp har vært i dine sko :)

Huff! Dette hørtes helt forferdelig ut... :( Håper det kommer i gang i dag. Sender deg en god styrkeklem ♡

Skjønner frustrasjonen din veldig godt. Det må være slitsomt, både fysisk og psykisk. Nå kan det ikke være lenge igjen. Krysser fingrene for at det skjer i dag. Masse lykke til!

Som å lese om meg selv! Akkurat det samme, følelsene og reaksjonene. Kroppen brydde seg slett ikke, fikk totalt 7 piller jeg også. Og så tok de vannet! Ble lagt inn den 1. og vannet tok de den 4., men da skjedde alt veldig fort for meg. Da var hun ute innen 12 timer. (igangsatt pga. svangerskapsforgiftning)

Nå har jeg vært innlagt en uke. Skulle dra hjem, fikk ikke, høyt blodtrykk igjen men de sluttet jo bare å gi meg medisiner selvom de visste at det var litt i grenseland. Så føler jeg er her på overtid fordi de valgte feil. Psykisk nedbrutt nå :( Håper på å få dra hjem i dag.

Masse Lykke Til!! ❤️ Sender deg mange gode tanker, det går til slutt - Ikke mist håpet. Hilsen ei som nettopp har vært i dine sko :)
"Godt" å høre at jeg ikke er alene. Har ligget med ctg igjen og fått den 8. og siste pillen. Legen var her i stad og fortalte litt om forløpet videre, og jordmor foreslo å komme inn om en liten stund og sette akupunktur :) Det håper jeg hjelper til å få ting i gang!
Håper forløpet etterpå kommer til å gå like raskt og fint som med deg :)
Masse god bedring, og jeg krysser fingrene for snarlig hjemreise for deg!

Huff hørtes ikke noe kjekt ut sender deg masse oppmuntring og gode tanker og håper fødselen ikke er lenge unna nå!!

Virker som om kroppen min virkelig motarbeider meg! Nå måtte jeg sette inn nytt ballongkateter som skal sitte til i morgen tidlig. Har vært en tung dag og tårene sitter løst. Er heldigvis flinke, snille og forståelsesfulle mennesker som passer godt på bebis og meg <3

Hvordan går det med deg?

Hvordan går det med deg?
Endelig kan jeg stolt fortelle at jeg har blitt mamma!
På fredagen ble vannet tatt kl 7 på morgenen, og to timer etter begynte jeg på ristimulerende drypp. Da satte kroppen fart på seg :) Såpass at dryppet etterhvert måtte justeres ned og kroppen klarte å ta over selv! Fikk epidural som tok de verste smertene, og 00.52 på lørdag kom endelig gutten vår til verden med et skrik allerede før han var ute :) Nå er det bare avslapning og kos på barsel et par dager til før vi kan dra hjem :)

Back
Topp