Igangsetting.. Erfaringer?

jeg ble satt i gang sist, var 7 dager på overtid. Fikk en modningspille om morningen, og en 6 timer etterpå. Vannet gikk førdet hadde gått en time. Riene kom intenst og ofte. Stoppet opp når jeg hadde 5 cm, og JM som var på vakt gjorde ingenting med det. Vaktskifte og ny JM, hun var sur fordi jeg ikke hadde fått drypp, så da begynte ting å skje ;) jeg var koblet til veldig mange ledninger, og det var stress å gå på do osv osv. Jeg håper jeg slipper å bli satt i gang denne gangen, men samtidig pga dramatisk avslutning på sist fødsel har jeg et ønske om å slippe overtid, så skal på kontroll på sykehuset neste uke, noen dager før termin :)
Lykke til i morgen!

Jeg ble satt igang 12 dager på overtid. Grudde meg litt, men gikk veldig bra. Fikk ballongkateter dagen før, og hadde smårier den natten. Ble lagt inn klokken 9 morgenen etter, og klokken 11 tok de vannet. Lillemann er født 1600, så tok ikke så voldsom lang tid etter vannet ble tatt. Bortsett fra litt ekstra oppfølging og registrering under fødsel, føltes den ganske lik som min første som var naturlig :-)

Eneste jeg ikke var obs på var at jeg ikke fikk spise under fødselen. Sikkert pga risiko for evt keisersnitt osv, men dette hadde jeg ikke fått beskjed om på forhånd. Jeg hadde jo vært våken hele natten uten mat, og hadde med meg skikkelig fødeniste med forskjellig. Den ble kun rørt av sambo :p:D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Så rart, jeg ble servert både det ene og det andre under fødselen selv om jeg ble satt igang.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

jeg fikk også mat, middag i allefall som jeg ble veldig kvalm av!

Back
Topp