Igangsetting.. Erfaringer?

Tullemor85

Flørter med forumet
Skal ant bli satt i gang i morgen, og lurte på om noen har noen erfaring med det? Kjenner jeg gruer meg litt, samtidig som det skal bli godt å bli ferdig nå... :-/

Jeg ble satt igang 12 dager på overtid. Grudde meg litt, men gikk veldig bra. Fikk ballongkateter dagen før, og hadde smårier den natten. Ble lagt inn klokken 9 morgenen etter, og klokken 11 tok de vannet. Lillemann er født 1600, så tok ikke så voldsom lang tid etter vannet ble tatt. Bortsett fra litt ekstra oppfølging og registrering under fødsel, føltes den ganske lik som min første som var naturlig :-)

Eneste jeg ikke var obs på var at jeg ikke fikk spise under fødselen. Sikkert pga risiko for evt keisersnitt osv, men dette hadde jeg ikke fått beskjed om på forhånd. Jeg hadde jo vært våken hele natten uten mat, og hadde med meg skikkelig fødeniste med forskjellig. Den ble kun rørt av sambo :p:D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg ble igangsatt sist.. Det gikk kjempe fint :)
Jeg hadde ikke antydning til modning, så fikk 3 modningstabletter i løpet av fredagen, våknet lørdagen med 1 cm åpning. Kl 16 var jeg i aktiv fødsel, og 18.41 var hun ute ;) Jeg hadde ikke behov for mer "hjelp" enn de tablettene..
Drømmefødsel, og alt gikk kjempe fint helt uten noen form for komplikasjoner :D

Håper jeg er like heldig denne gangen ;p
Masse lykke til i morgen :)

Edit: Jeg ble også satt i gang 12 dager på overtid..

Puh! Godt å lese om positive erfaringer, har ikke lyst til å bli satt i gang, men ser ut som det blir det.

Takk for svar :-) kjenner jeg er veldig spent på hvor lang tid det vil ta osv.. Var på kontroll i går og ble strippa, og jeg også hadde null tegn til modning, så blir spennende å se om det har hjulpet noe. Slimproppen driver å går men vet ikke hvor mye det har å si på modning i forhold til håndteringa av underlivet mitt i går :-P

Jeg ble også satt i gang sist. Trang bare en runde med tabeletter så var jeg klar. De tok vannet for å få litt fortgang i sakene (jeg hadde sf og baby måtte ut). Ellers husker jeg at jeg ble mest skuffa fordi jeg ikke hadde pause mellom riene. Jeg hadde liksom sett frem til å hente meg litt inn. Jeg fikk heller ikke lov til å være i badekar eller spise. Vet ikke hvorfor. Fødselen gikk veldig fort 4t, men jeg hadde gjerne gjort det på samme måte igjen. Gruer meg egentlig mer nå som akt skal være naturlig, nå vet jeg jo aldri når det kommer i gang. Dessuten blir du jo ekstra fulgt opp på føden når du blir igangsatt. Jeg hadde i alle fall jm på rommet hele tiden.

Lykke til!!!

Ble satt i gang etter det startet litt av seg selv uten progresjon. Fikk 3 doser gel, riestimulerende drypp og vannet ble prøvd tatt. Tok fryktelig lang tid og kom ikke til mer enn 4 cm. Etter 21 t med rier ble det satt epidural, noen minutter senere måtte jeg ha haste ks. Tips om du blir satt i gang: prøv å gå litt rundt og bruk tyngdekraften til hjelp så du åpner deg fortere. Riene kommer da veldig intenst, så pust og jobb med riene. Stol på kroppen din. Lykke til! :)

Fikk ballong dag 1 og var da klar for at de kunne ta vannet på dag 2. Så langt ingen problem. Fødte relativt raskt (alt på dag 2 skjedde på ei og samme vakt). Riene jeg fikk fra dryppet var meget intense og kom tett så det ble lite med pauser. Så pluss med rask fødsel, men minus med manglende pauser.
Jeg var 4 dager over da dryppet ble satt.
Men vi reagerer alle forskjellig så man kan aldri vite hvordan sin kropp vil reagere på medisinen.
Lykke til :)

Spennende å høre om igangsetting. Var forberedt på å føde for tidlig, men nå er jeg en dag over termin, å føler for å få denne ungen ut nå. Var hos jm i dag. Hun ordnet time på føden på fredag. Det skal bli så fint å endelig bli ferdig. Dette har plaget meg litt noen dager, så jeg drømte at jeg bare hadde masse kraftig luft i magen. Ingen baby. Så skuffa da jeg våkna.

Ble satt igang sist ti dager på overtid.Første dag ble det ballong for å modnes,dag to startet jeg med drypp.Eneste negative jeg kan si med å bli satt i gang er at riene kommer i ett bankende etter ei stund.Så jeg tok epidural å fikk slappet av ellers hadde jeg ikke holdt ut alle de timene.Ellers var fødselen fin og "naturlig".Masser av lykke til i morgen,slapp av og legg deg tidlig idag:-)

Spennende å høre om igangsetting. Var forberedt på å føde for tidlig, men nå er jeg en dag over termin, å føler for å få denne ungen ut nå. Var hos jm i dag. Hun ordnet time på føden på fredag. Det skal bli så fint å endelig bli ferdig. Dette har plaget meg litt noen dager, så jeg drømte at jeg bare hadde masse kraftig luft i magen. Ingen baby. Så skuffa da jeg våkna.
Bare vær forberedt på at du kanskje ikke blir satt i gang til fredag, vanlig med en sjekk først og deretter få time til å bli satt i gang, bare sånn at du ikke blir skuffa :-) men du veit kanskje det :-)

Bare vær forberedt på at du kanskje ikke blir satt i gang til fredag, vanlig med en sjekk først og deretter få time til å bli satt i gang, bare sånn at du ikke blir skuffa :) men du veit kanskje det :)

Ja, er helt forberedt på at dette kan ta tid. Håper jo på at jeg starter av meg selv før helga. Er så lei nå.

Fødsel startet av seg selv og klarte 3cm på egenhånd. Dermed ville ikke riene bli noe kraftigere og jeg fikk satt inn 2 modningspiller og vannet ble tatt.

Da gikk det 2, 5 time fra aktiv fødsel (4 cm) til gullgutten var ute! Kjapp og sinnsyk intens fødsel etter min erfaring. Dette var 18 dager før termin.

Jonas ble født 03/02-14 kl. 22.25 ~ 3625g, 50cm og 36cm rundt hodet ♥

De sjekket ikke etter moding i dag, så regner med de gjør det i morgen. Vil uansett bli satt i gang på et vis i morgen siden lillegutt er liten og jeg over tiden . Masse lykke til til deg og:)
Her ble lillegutt estimert til 3700g så håper dem ikke venter noe særlig lengre nå :-) 10 dager på overtid er nok for min del :-)

Back
Topp