Igangsetting - erfaringer flergangsfødende?

Kris093

Andre møte med forumet
Hei :)
Etter avtale med jordmor på sykehus i dag ble vi enige om igangsetting 39+1. Med min førstefødte fødte jeg veldig raskt, og jeg hadde en medisinsk seinabort i vår som også gikk fort. Denne gangen er det jo en ferdig baby som skal settes i gang, og spørsmålet er da: Til dere som har født normalt tidligere, hvordan opplevde dere igangsetting? Da spesielt med tanke på intensitet og lengde. Hadde dere noe å si mtp metode?
 
Ble satt igang 2 ganger, veldig intense og korte fødsler. Med første skulle jeg få epidural for å roe ned blodtrykket, men når anestesilegen kom var gutten født. Masse lykke til.
 
Skal søke om igangsetting neste uke, håper jeg får det❤️
 
Jeg ble satt I gang med nr 1, først ballong som datt ut etter 12 timer, neste formiddag to de vannet (fikk 3 cm og ble helt moden av ballongen), en time etter vannavgang satt de på drypp da det ikke kom rier. Hun ble født 7 timer etter de tok på drypp. Nr 2 kom av seg selv på under 2 timer. Skal bli satt i gang denne gangen også pga svangerskapsdiabetes og jordmor mente det kom til å gå fort for meg denne gangen også, så satser på det!
 
Back
Topp