Igangsetting av fødsel

MadreMiaxx

Andre møte med forumet
Litt tidlig ute kanskje, men jeg er en planlegger [emoji85] Dere som har blitt igangsatt ved tidligere fødsler; er det sånn at sykehusene legger igangsetting til bestemte dager/styrer unna andre dager?

Jeg har diabetes og blir derfor satt igang senest 2 uker før termin, det kjedelige er at denne gangen blir det veldig nære 17. mai [emoji33] Typisk min flaks å ligge å føde akkurat den dagen, når minstejenta mi skal gå i tog for første gang og greier [emoji15]

Skal føde på sykehuset i Tønsberg og følges også tett opp der ifm diabetesen. Dette blir min 3 baby, men ikke blitt satt igang før da første kom av seg selv i uke 36 og andre ble keisersnitt i uke 37 pga. placenta previa. Skal selvfølgelig prate med jordmor/gynekolog om dette når det nærmer seg, men er litt nysgjerrig nå [emoji6] Noen som har erfaringer med dette?

Jeg ble satt i gang på en søndag :p tror ikke de ser så veldig nøye på hvilken dag det er osv :) men nå er jo din igangsetting planlagt og det var ikke min :)

Planlagte igangsettinger fikk jeg inntrykk av at de prøver og holde utenfor helger og rett før store ferier etc. Men må man så må man. Dette var på st Olavs da. Er nokk forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. :)

Min 2. Fødsel for 4 år siden ble igangsatt 8 dager etter termin. Vannet gikk natt til fredag, men riene var innefektive og det endte med igangsetting på mandag fordi de ikke satte i gang i helgene [emoji107] gikk da glipp av 1. skoledag til eldstemann.

Back
Topp