Igangsetting av fødsel

Ega

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Sensommerbarna 2019
JA eller NEI? Har noen hatt det? Jeg tror at jeg må gjøre et valg på mandag, fordi da er det 14 dager over.... Tips? :anyone

Jeg ble satt i gang med tuppa og synes det var helt greit. Men så har jeg ikke prøvd noe annet heller da

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Reactions: Ega
Bare positiv opplevelse av det jeg! Nesten sånn jeg håper det skjer igjen, for det er det eneste jeg kjenner til! Hehe.

• Liker
Er du moden? Det har en god del å si ..

• Liker
Får du valg når du er 14 dager over? Ved vårt sykehus har vi fått den 7 dagen til kontroll, den 11. Dagen som valg og den 14. er siste deadline- da skal barnet ut.

Jeg ble satt igang i uke 38+1, og jeg syns det var helt greit :) Men nå har jo ikke jeg noen annen erfaring heller da :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

• Liker
Er du moden? Det har en god del å si ..
De sjekker ikke det før den andre overtidskontroll 12 dager etter termindato. Har spurt jm 3 ganger. Svaret- vi har ikke sånne rutiner..
Men 12 dager etter er 17.mai... så da skal de utsette alt til mandag.

Får du valg når du er 14 dager over? Ved vårt sykehus har vi fått den 7 dagen til kontroll, den 11. Dagen som valg og den 14. er siste deadline- da skal barnet ut.

Har snakket med en del folk- ja. Om baby har det bra, moren kan velge å vente 1-2 dager. Kanskje det begynner av seg selv... Men da tar moren risk på seg selv.
Vår første kontroll er 7-9 dager etter. Jeg har fått det 10 dager etter. Andre kontroll skjer ved 12 dager etter, men da er det 17.mai. "Då er du i eit overtidig svangerskap og for dei som ønsker det, blir fødselen sett i gang." Men of course... Imorgen får jeg vite alt bedre- i morgen tidlig skal eg på første kontroll. Vi får se.. Kanskje de tilbyr meg å sette i gang allerede i morgen??? Pga 17.mai? ... Puster inn og ut... Må sjekke baggen min en gang til... :schocked028

Tilbake fra kontroll.. Sovnet med et halvspist smørbrød i hånd :laughing002
Sparke test var jo bare latterlig.. maskinen datt ut hele tiden.. Første to ganger var jeg i sjokk fordi ante ikke ka som skjer.. Og studenten som koblet den til var ikke i rommet.. uhh... bare siste 5min gikk den linjen uten å datte ut.. USG kjapp, kjapp, kjapp.. Babyen trives inn i meg, vann er nok og babyen er over 4kg. Må komme på søndag for igangsette fødsel.
Og meg som tenkte at jeg er skapt for å være gravid i evighet... :dance008 snart :):hug007

De sjekker ikke det før den andre overtidskontroll 12 dager etter termindato. Har spurt jm 3 ganger. Svaret- vi har ikke sånne rutiner..
Men 12 dager etter er 17.mai... så da skal de utsette alt til mandag.
Hmm.. Rart.. Men de "håper" vel du settes i gang av deg selv da. Men ihverfall, om du er moden og du har begynt å åpne deg er det ingenting å grue seg for, da er du allerede i gang og får drypp. Vet det tar litt lengre tid, og man blir nok litt mer sliten, om man må modnes først.. men en annen ting; det er innført nye regler på max 10 dager overtid mener jeg.. Dette står på helsedirektoratet sine nettsider. Jeg vet ikke om jeg hadde "godtatt" å vente til mandag om jeg var deg .. Men det må du selvfølgelig kjenne på selv.. Men syns det er litt rart at de verken gjør noe som kam hjelpe deg i gang (stripping etc) når du er på kontroller og at de ikke sjekker hvor moden du evt er..

Hmm.. Rart.. Men de "håper" vel du settes i gang av deg selv da. Men ihverfall, om du er moden og du har begynt å åpne deg er det ingenting å grue seg for, da er du allerede i gang og får drypp. Vet det tar litt lengre tid, og man blir nok litt mer sliten, om man må modnes først.. men en annen ting; det er innført nye regler på max 10 dager overtid mener jeg.. Dette står på helsedirektoratet sine nettsider. Jeg vet ikke om jeg hadde "godtatt" å vente til mandag om jeg var deg .. Men det må du selvfølgelig kjenne på selv.. Men syns det er litt rart at de verken gjør noe som kam hjelpe deg i gang (stripping etc) når du er på kontroller og at de ikke sjekker hvor moden du evt er..

Ja.. I dag sa legen at de skal sjekke der nede bare på søndag når jeg kommer for å igangsettes- for å avgjøre hvilken metode de skal velge for induksjon..

* Sniker fra september *
Jeg ble satt igang med guttungen og gjorde meg ingenting . Eneste var at det var null effekt første dagen på drypp etter vannet ble tatt , men dag to derimot på drypp , gikk jeg fra 3 cm til guttungen var ute på 7,5 time <3
Knall flott fødsels opplevelse <3

• Liker
Back
Topp