Igangsetting av fødsel før termin

WannaBeMama

Forelsket i forumet
Smånissene 2022
Heisann,

Fikk i går beskjed om at jeg må regne med å bli igangsatt i uke 38/39.
Har fått en diagnose som gjør at det kan være utrygt for baby og meg å gå lenger. Regner med å få nøyaktig dato fra overlege neste uke, når jeg skal på ny undersøkelse.

Er det flere her som skal igangsettes før termin? Er veldig spent. Samtidig litt skuffet om jeg ikke får en naturlig fødsel.

Håper jeg går i naturlig fødsel før den tid, men jeg er bare 37+1 og har ingen tegn til modning.

Heisann,

Har fått en diagnose som gjør at det kan være utrygt for baby og meg å gå lenger. Regner med å få nøyaktig dato fra overlege neste uke, når jeg skal på ny undersøkelse.

Er det flere her som skal igangsettes før termin? Er veldig spent. Samtidig litt skuffet om jeg ikke får en naturlig fødsel.

Håper jeg går i naturlig fødsel før den tid, men jeg er bare 37+1 og har ingen tegn til modning.
Har ingen erfaring men ønsker deg masse lykke til! Håper det starter spontant for igangsettelsen :Heartred

Ble igangsatt sist i uke 38 og vil bli det samme denne gangen pga av diabetes.

Håper det går raskere denne gangen enn første siden det tok litt tid. Endte sist i hastekeisersnitt, men det var fordi barnet tiltet nakken bakover og ikke kom ned.

Så utover at det tok tid var det helt greit å bli satt igang

Jeg skal muligens settes igang hvis fødsel ikke starter av seg selv innen uke 39. Skal ikke gå til termin-dato i hvertfall, så blir satt i gang før det. Har sykdom som gjør at det ikke er ønskelig med mer press enn nødvendig på tarmsystemet, i tillegg til at det er ugunstig med KS for tarmene i etterkant.
Håper jeg får dato i løpet av neste uke. Er i uke 36 nå.

Ble igangsatt sist i uke 38 og vil bli det samme denne gangen pga av diabetes.

Håper det går raskere denne gangen enn første siden det tok litt tid. Endte sist i hastekeisersnitt, men det var fordi barnet tiltet nakken bakover og ikke kom ned.

Så utover at det tok tid var det helt greit å bli satt igang
Håper det går som smurt denne gangen! :)

Jordmor sa jeg måtte være forberedt på at det kunne ta flere dager. Og at det i så fall ville være slitsomt.
Håper det går raskt for oss alle!

Jeg skal muligens settes igang hvis fødsel ikke starter av seg selv innen uke 39. Skal ikke gå til termin-dato i hvertfall, så blir satt i gang før det. Har sykdom som gjør at det ikke er ønskelig med mer press enn nødvendig på tarmsystemet, i tillegg til at det er ugunstig med KS for tarmene i etterkant.
Håper jeg får dato i løpet av neste uke. Er i uke 36 nå.
Håper det går fint for dere to også :)

Heisann,

Hei, jeg ble igangsatt i mitt forrige svangerskap. Gikk som smurt, 2 timer og 30 minutter fra første ri til jentungen var ute. Masse lykke til!

Masse lykke til!
Har du fått en plan? :)

Jeg ble strippet sist fredag (39+1) og fødte på søndag (39+3).
Hadde fått time for å sette inn ballong på mandag, i tilfelle ingenting skjedde i helgen - men jeg kom aldri så langt :)

Back
Topp