Igangsetting av fødsel, erfaringer?

Bkno7875772

Andre møte med forumet
Hei,
Er idag 8 dager over termin, og har derfor fått time til igangsetting av fødsel imorgen. Dette er barn nr tre, de to første var spontant fødsler og kom en uke før termin. Kjenner at jeg føler meg nervøs til behandlingene. Lurer derfor på om det er noen her som vil dele deres erfaring der fødselen ble satt igang?

Hei,
Er idag 8 dager over termin, og har derfor fått time til igangsetting av fødsel imorgen. Dette er barn nr tre, de to første var spontant fødsler og kom en uke før termin. Kjenner at jeg føler meg nervøs til behandlingene. Lurer derfor på om det er noen her som vil dele deres erfaring der fødselen ble satt igang?

Jeg hr bare igangsatte fødsler, men veldig greie opplevelser det. Det er ofte mye lettere å få igang flergangs enn førstegangs, så det er til din fordel. Kroppen din har gjort det før, men den trenger er lite dytt.
Ta med mye tidsfordriv, nettbrett, håndarbeid, mat du liker og spise/kose deg med. Kroppen kommer lettere igang om du ogås har det bra, men det kan ta 24 timer før det skjer noe særlig - eller de tar vannet også er du igang kort tid etterpå. Det er vanskelig å si helt sikkert hvordan det blir for deg, men forbered deg på at det kan ta litt tid så blir du ikke skuffet.
Å få satt inn ballong eller tablettkur synes jeg har vært greit, begge deler. Blitt satt igang en gang med ballong og to andre fødsler bare med tabletter.
Masse lykke til :)

Jeg ble igangsatt med min nr to, 13 dager over termin.
Jeg følte det gikk veldig greit, i den tiden fikk jeg ikke ballong men piller vaginalt.
Etter 4t med litt vandring på sykehuset og slikt, sjekket de modenhet og tok da vannet. Så kom riene osv.
Jeg følte meg mer opplagt til fødsel enn med første (da vannet gikk kl 01 om natten og jeg ikke fikk noe søvn osv).
Jeg har ingen negativ erfaring med min igangsettelse :)
Har ikke født nr tre enda så får se hvordan det blir

Back
Topp