Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Wow! You rock! Hvor lang tid har du tenkt å bruke på denne fødselen da? 1 minutt?Har født 5 ganger. 3 igangsatt, og 2 naturlig startet.
Digger igangsatte fødsler, da jeg føler at jeg har mer kontroll + at jeg kan planlegge barnevakter for de andre barna
Ingen av de igangsatte fødslene har gjort at riene har blitt dårlig.
Har født alle barna uten noen form for smertelindring - ikke en Paracet engang
Tid fra aktiv fødsel til mini var ute:
Nr. 1: 8 timer (igangsatt)
Nr. 2: 6 timer (igangsatt)
Nr. 3: 3 timer (naturlig)
Nr. 4: 20 minutter (igangsatt)
Nr. 5: 10 minutter (naturlig)
Og har ikke vært lagt forløp før aktiv fødsel med noen av de. Alle blitt født på samme dag som fødselen har startet/satt i gang.
Er det slik uansett ved igangsettelse? At en ikke får bruke badekar? selv om for eksempel bare får en modningspille?Igangsatt 2 av 3 ganger her.
første i gangsatt pga overtid (12dager) kunne heldigvis bare ta vannet, riene kom spontant etter det, tok epidural på 7cm, så dabbet det av. Drypp. Endte opp med klipp og vakuum.. det hele oppleves veldig traumatisk for meg, og jeg er helt sikker på det er epiduralen som ødela..
det var første fødsel så visste ikke helt hva å forvente av en fødsel uansett om den var igangsatt eller spontan.
andre fødsel var spontan, fra første lille tegn til han var ute gikk det 4,5 time, helt perfekt syns jeg. Den var naturlig og fin, vi var hjemme igjen samme kveld <3
Husker kun denne fødselen som koselig kun en jordmor med oss under fødselen, kom meg veldig fort etter denne fødselen sammenlignet med første.
Tredje igangsatt pga mistanke om vannavgang.
Det var «spontan» igangsettelse etter kontroll og den prøven på om det var fostervann kom tilbake som svakt positiv, og derfor måtte de sette i gang siden det allerede var gått et døgn. Var mange fødende den dagen og det ble mye venting før vi fikk fødestue, enda mer venting før jwg ble satt på drypp for å få rier.. dryppet ble satt 23.30 på kvelden, og var jo allerede utslitt før det begynte..
jeg ønsket ikke noe epidural pga dårlig erfaring med første.. dryppet funket dårlig, aldri vært så trøtt og sliten i hele mitt liv! Men han ble født 07 om morningen. Da har jeg vært våken hele natten og det var helt forferdelig! Skjønner ikke at det er logisk å sette noen i gang om natten og de ikke har energi til å begynne med.. dette var det vondeste fødselen for meg.
nå med fjerdemann håper jeg inderlig på spontan fødsel!! Syns bare kroppen jobbet mye bedre! ja det kan være positivt med forutsigbarhet, men det gjør noe med psyken når du er helt pigg og vet hva som venter deg om du skjønner? Syns det var bedre når jeg bare ble kastet ut i det uten tid til å tenke på det
Største ulempen for min del ved å bli satt i gang er at da forsvant mulighet for badekar/dusj som smertelindring.. det har jeg hatt så lyst på! Håper å kunne få det denne gang. En igangsatt fødsel har mye mer overvåkning.
Er det slik uansett ved igangsettelse? At en ikke får bruke badekar? selv om for eksempel bare får en modningspille?
Er det slik uansett ved igangsettelse? At en ikke får bruke badekar? selv om for eksempel bare får en modningspille?
Wow! You rock! Hvor lang tid har du tenkt å bruke på denne fødselen da? 1 minutt?